Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2472 ggr
Bullan
0

LCHF-Tv-såpa:)

Tänk om det skulle bli ett Tv-program om detta ämne…där man följer ett gäng fettisar under deras viktnedgång.

Skulle nog bli ett kanske halvtråkigt men banbrytande program…där deltagarna igentligen inte anstränger sig mera än vad de gjort innan och ändå går ner i vikt!!!

Undrar vad sv. folket skulle säja då?

Skulle de ev. deltagarna bli trodda?

Detta är bara en TANKE jag fick då jag satt och läste i forumet hära om olika "bantningsprogram"  som går i tv.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

hoppsann… blev 2 inlägg!!!???

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

DaMum
0

Jag vet inte om det här skulle funka i dokusåpaformat. I så fall inte i realtid, utan inspelat som t e x Robinson. Det tar ju lite tid dels att komma igång, dels att få resultat.

Men varför inte en dokumentärserie där man kan följa några utvalda personer och se hur kosten påverkar deras hälsa, få ta del av blodvärden m m.

sophia007
0

Det vore jätteintressant ju! Och ett bra sätt att få upp ögonen på "alla andra"…

DaMum
0

Det här borde vara något för Kanal5. De har ju ändå profilerat sig som kanalen med lite udda program; Outsiders, Spa of embarassing illnesses o s v. Man kanske skulle kontakta dem…

Marylojs
0

Outsiders kanske? "De kan äta rent smör, och gå ner i vikt" :-)

DaMum
0

Ja! Vilken bra idé! Jag tror faktiskt det skulle kunna bli något.

Margareta
0

Inte bara smör…Flörtvispgrädde, feta ostar och 100% kokosfett!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Bullan
0

….å ölkorv!!!(de utan el. med mkt lite socker/kolhydrater)…mums!

Tror garanterat att det skulle bli mkt skriverier å därmed många tittare!

Jag skulle lätt ställa upp! …tycker det är kul och utmanande/sporrande att överbevisa de som säjer annat i denna fråga ;)

DaMum
0

Jajamän! Verkligen! Några som har uppnåt önskat resultat av den här kosten borde faktiskt ta kontakt med media…

Bullan
0

Några från detta forum är ju givna!!!

Fast olika personer i olika åldrar, olika kön, olika förutsättningar…så att "alla andra" ser att det funkar på i princip vem som helst!!!

Å givetvis en massa domedagsläkare som talar om att hjärnan skrumpnar bort å att man får skyhögt kolesterol m.m.  hahaha!

SvartKaffe
0

En sådan såpa skulle säkert fokuseras på vikt som verkar vara det viktigaste i vårt samhälle. Hälsan kommer nog i andra hand. Göra en såpa som sträcker sig över ett halvår eller mer kanske inte heller är intrssant.

susanne.s
0

Man har ju ett urlöjligt program på 3an som heter Middagen om någon sett eländet.Några brats bjuder varaandra på middasg och blir bedömda av varandra. Man bjuder inte på husmanskost och vardagsdukning utan …ja ni fattar. Man kanske kunde hotta upp det programmet med LCHF folk som bjöd varandra. Fläsksvålar som entretugg. Kaffe med kokosfett och vispgrädde som avslutning.Däremellan massor av fett fläsk och någon strimma vitkål för estetiken. Tiitarsuccen given för vem vill inte sitta och frossa i andras konstigheter. Vi är nog av många ansedda som freaks ännu så länge. Man skulle få väga in sig i första programmet och det sista. Man skulle köra serien i nåt år. Dundersuccen var given när folk fick se att vi minskat typ 100kg.