Jag är sjuk...
Trodde inte mad kunde få infektioner om man äter LCHF
!!
Men här ligger jag nu med halsont, huvudvärk och värk i kroppen. Hmmm, tänk om det är svininfluensan
!
Nå ja, jag ville bara få lite sympati. Jag ligger här nu med en tom mage som KURRAR, barnen har åkt till skolan och gubben till Stockholm (vi bor i göteborgstrakten). Visserligen skönt att vara ensam när man är sjuk, men det är ju ingen som kan tycka synd om mig…
*tycker synd om*

Jag tycker också jättesynd om dig!
Jag var också krasslig, i hela 2 dagar ! Hoppas att det inte blir längre för dig.
En dag hosta, en dag snuva, sen mådde jag återigen oförskämt bra.
Jag stöttar kroppen med D3 och Omega3, samt under sjukdagarna med B1 B3 och C. Kanske därför blev jag bra så fort?
Passa på att vila och tyck lite synd om Dig själv, det är ganska skönt ibland. Sen blir man bra och återigen får tycka synd om andra 
Tack, det där behöver jag!!
Som om inte själva sjukdomen vore nog, så fick jag reda på i tisdags av Försäkrinskassan jag jag inte får den ersättning som jag anser mig vara berättigad till.
Jag har studerat i 7½ år och gjort allt rätt, enligt mig, för att inte min SGI ska sjunka. Nu påstår de att jag har gjort fel under hösten -07 och därför kommer de nu basera min SGI på min nuvarande inkomst, som är i princip obefintlig. Jag är, som det så fint heter, till arbetsmarknadens förfogande och jobbar lite timmar på Borås Lasarett och detta bli jag inte miljonär på.

Krya på dig! Fick ett tips om att te på stjärnanis skulle vara bra mot influensan. Kanske värt att prova. Men hur ofta har man stjärnanis hemma?
Det har JAG!!!
Rester från en glöggpannacotta, nyår 07/08. Men stjärnanis kan väl inte bli gammal?
Ingefära, vitlök och citron! OM du inte ballar ut LCHF helt, så kan du lägga till pyttelite honung också. Det blir lättare att få ner då.(Jag resonerar som så att äter man inget för man är dålig, så kanske man behöver det sockret?)
Jag river ingefära och vitlök och pressar sedan citron över, sedan shotar jag blandningen. STARKT!!!
Krya på dig.
Jag har legat med samma symptom. Jag undrar om det inte är en lindrig form av flunsan. Det bekräftar ju det Annika säger i så fall att vi kan visst bli sjuka men att förloppet blir lindrigare.
Krya på dig.

jeko69:
Jag är också sjuk. Hela sabla hösten har jag varit sjuk..och nu är jag sur!! Den bassilusk som invaderat mig, kan inte vara riktigt klok! Hålla på och krypa in i en som fyllt 40 i år..som om inte det vore tillräckligt liksom! Nedrans bacilljäkel!
Nää, vi får ta och hitta ett bra bacilldödarmedel, jeko!
Jag var idag första dagen på jobb på över en vecka.
Jag har nog inte haft svininfluensa, inte ens den vanliga A-influensan. Här går en värre förkylning som är seg och långvarig med kvardröjande symptom.
Den drog jag på mig trots 4 månader på LCHF
.
Jag tycker synd om dig!

Willas:
Jag svarar för jeko här, men det kanske går bra ändå..Jag tycker synd om dig med!
Kan det vara en konspiration mot oss lchf:are?!?

Jag är också sjuk! eller, jag tror att jag är på väg att bli frisk. är typ sjuk en halv eller en dag bara nuförtiden, aldrig mer. härligt!
vitlök, citron och ingefära är vad som gäller för att bli frisk!
Uhuuuu!!!
Jag är fortfarande sjuk. Skiten vill liksom inte ge med sig. Den bryter heller inte ut ordentligt så att jag med gott samvete kan ligga i sängen hela dagarna.
Fast… i söndags tyckte jag att jag kände mig bättre och då gick jag på ett Yoga-pass. Jag tänkte att om det blir för jobbigt så lägger jag mig ner och mediterar (sover) men det gick hur bra som helst.
Fast… på måndagen mådde jag inte bra. Då låg jag och sov till 13, utan problem.
Idag ringde jag till vårdcentralen för jag tycker att hostan har ändrat sig och att det gör ont i bröstet när jag hostar. Rådet jag fick var att ta hand om mig, vila och dricka något sött och varmt. Det ska tydligen lindra hostan. Och ta en alvedon innan jag går och lägger mig. Tack du, tänkte jag, lite mer tycka synd om vill jag ha…
Nähä, NU är det dags att friskna till. Jag saknar mina morgonpromenader…

Vet du jeko? Jag är också fortfarande sjuk. Dubbelsidig lunginflammation…
Det är lite synd om oss.
stackars jeko69 m fl. Här är en till!
Jag hade svininfluensan i tre dagar i början av augusti. Utan feber. Men en medhängande trötthet och illamående som tidvis var illa, under lång, lång tid efter.
Efter 3 månader!!! fick jag luftvägsinfektion och dagen efter att jag stod upp så fick jag influensa igen. Med bihåleinflammation, bronkit och så småningom lunginflammation. Och kräktes i mängder. Efter en månad i sängen så kravlade jag mig upp (dubbla antibiotikakurer) och efter några dagar på jobbet fick jag halsont. Hostar fortfarande. Vad f-n är det här? Om jag inte ätit LCHF så hade jag väl varit död vid det här laget.
Min tro är att jag fick svininfluensan en andra gång och eftersom jag var lite däckad efter luftvägsinfektionen (rå och fuktig havsluft) så fick jag följdsjukdomarna. Läkaren sa att det inte finns något långvarigt skydd, så 3 månader mellan influensorna är inte omöjligt. Vad säger ni?
#15 Om det inte finns något långvarigt skydd, varför ska man då vaccinera sig?
Nu känner jag mig lite gnällig. Det är mycket mer synd om er andra bl.a. #14 och 15.
Jag känner mig lite bättre idag, så nu hoppas jag på att jag ska klara av en morgonpromenad.
Usch det verkar vara en elak bacill som huserar denna höst. Här i familjen har vi varit trötta och hängiga i en månad minst. Man känner sig lite piggare någon dag men sedan är det kört igen. Liza och Anna, ni verkar ha råkat osedvanligt illa ut. Tycker jättesynd om er och alla andra som är sjka.

Aww, lite sympati är den bästa medicinen! Det har allt känts lite hopplöst emellanåt, men nu har jag fått klamydiamedicin mot min lunginflammation, så nu ska jag nog bli frisk…häpp!
annasanna: jag fick också Vibramycin (eller en härmapa egentligen) och den hjälpte mot bihålorna, bronkiten och lunginflammationen PLUS klamydia ifall jag hade behövt. Rena rama helrenoveringen :D

Ja, tänk va liza! Nu blir jag ju bra preciiiis överallt! Hurra!
Sambon muttrade dock lite misstänksamt och undrade om det var sånt man får när man gillar Winnerbäck. Sicken knas, va?!?*S*

Ja, tänk va liza! Nu blir jag ju bra preciiiis överallt! Hurra!
Sambon muttrade dock lite misstänksamt och undrade om det var sånt man får när man gillar Winnerbäck. Sicken knas, va?!?*S*
*nyfiken* Vem är Winnerbäck?
En goding??

aldrig sett eller hört talas om 

Bor du inte i Sverige, kanske? Eller..vem är jag att tro att alla har hört om honom förresten?!? Jisses, hur jag är.
Jag kan rekommenderar en lyssning på Youtube iaf!:-D