Ska man presentera sig här?
Hej!
Jag har just hittat detta forum. Har tittat mig omkring en del och ni verkar vara ett härligt gäng! Känner att jag kommer att ha nytta av er
.
Så det kan kanske vara läge att berätta vem jag är. Jag är 37 år, trebarnsmamma och överviktig sedan länge. Gick ner allt jag behövde förra sommaren med hjälp av cambridgekuren. 18 veckor på ren kur tog det (25kg)! Kilona har dock hittat tillbaka till mig…
Inser att det är kolhydrater som är mitt problem, så nu är de väck ur mitt liv
. Jag har väl kört LCHF i drygt en vecka och hittills känns det mycket bra. Jag fokuserar på vad jag kan äta (aioli, mmmmm!) istället för det jag inte kan äta. Gick direkt från en kortare tid med cambridge, så det är svårt att säga vad det har gjort på vågen. Magen var ju tom när jag började men det är den definitivt inte nu
. Uppåt har det i alla fall inte gått!
Jag ser fram emot att få lära känna er och denna sida!
Välkommen hit!! Det ÄR ett underbart gäng här på sidan, man kan räkna med stöd i både med och motgång. Hoppas att du hittar en massa roligt att läsa, och inte tvekar att fråga om du undrar över något!

Välkommen hit, Katti
"still lost in space and time"
Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas här.
Välkommen säger jag också och jag blir lika glad över dem som hittat ett bra alterntiv till sina pulverditer.
Ett härligt gäng är vi och det bästa är att vi är så många att alla alternativ finns. Minst en variant per person känns det som och det är bra eftersom vi är olika allihop.
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack ska ni ha! Glömde skriva att jag har lagt in en lite längre presentation som ni hittar om ni klickar på min (ännu obefintliga!) bild. Där står lite om mina intressen (djur, djur och djur för att sammanfatta lite!). Det finns också en länk till min hemsida.
Välkommen hit Katti! Det är så roligt när fler hittar hit. :)

Hej Kati! Har kommer en halsning fran Spanien. Det gar upp och ner med vikten. Men det ar bara att fortsatta, for allt gott som jag ater nu och inte gar upp i vikt, ar helt fantastiskt. Det gar lite upp och ner, men jag har inte gatt upp mer an vad jag vagde nar jag borjade med LCHF och jag har atminstone njutit hela tiden fran den 17 oktober till idag, med allt som varit forbjudet (enligt alla kostrekommendacioner for att ga ner i vikt) tidigare. Kommer just hem fran att handla i Granada och ett par besok pa barer med tapas, ost, parmaskinka och en typ av gryta som innehaller en massa olika delar av grisen ,med starka kryddor. Helt otankbart tidigare, nar jag mest at sallader, for att ga ner i vikt.
Välkommen hit!!
välkommen hit!
välkommen !
Här finns som tidigare inläg visat både information och härliga typer
Kanske du skulle skriva lite dagbok ?
Hej Kati och välkommen hit…… Alltid roligt med nya och med nya infallsvinklar :)
Hej Alla…
Jag är också ny här…
Har samma bakgrund som du Katti… jag har gått ner med Cambridgekuren, vilket är jättelätt… och var precis upptrappningsskedet, som gick jättbra, ända tills det skulle introduceras ris i dieten vilket gav mitt livslånga sockerberoende en kick.. och jag insåg att om jag fortsätter följa detta så skulle cambridge bli ytterligare en av svängarna i viktens berg&dal bana..
Som tur var läste jag just Skaldemans bok när jag flippade och det blev min räddning….
Jag försöker nu hitta en bra väg att lära mig hantera detta, och det känns jätteskönt att detta forum finns, för de andra (kompisar och kollegor) får jag inte mycket stöttning av….
Håller på att läsa igenom alla artiklar och så…. men är det nån som läser detta som har bra tips till mig så är det mer än välkommet…
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Håller med alla andra! Välkommen, du har rätt alla här är trevliga och härliga.
Välkommen hit!
Var tvungen att gå in på din hemsida då jag läste om att du också var kaninuppfödare ;-) men jag föder upp Belgisk jätte och Fransk vädur Bara storakaniner. Men jag tror jag har varit på den (din hemsida) tidigare. Vi har även höns, hund och katter. Jag har hållit på med LCHF i ett år nu och det går väldigt bra, och jag har äntligen hittat ett sätt att äta som kroppen mår bra av. Lycka till!
Välkommen både Katti som startade tråden och folke.
Hej och välkommen!
Kul med nya medlemmar, är själv ganska ny och har faktiskt inte presenterat mig på min sida (vet ej riktigt hur man går in, men kommer på det snart) Har själv ett jättebra resultat (30 kg+ med cambridge) som jag gått upp igen pga problem med kolhydrater. Har nu sedan 1 januari gått på LCHF enl skaldeman. Mår mkt bra och får ffa äta god mat och till helgen dricka lite vin. Helt fantastiskt. Hoppas det går bra. Byter gärna erfarenheter med dig då du också gått ner tidigare med cambridge. Kram /Daniella
dannil: Välkommen Du också, gå in på inställningar så kan du fixa Din sida…
Sen kan du starta en helt ny tråd i forumet och lägga under rubriken "Medlemmar".
Det kan ju Folke också göra så hittar vi er lättare sen…

Hej Katti!
Jag gick oxå med i sajten här idag - det verkar vara mycket trevliga människor o bra info som alla delar med sej av utan pekpinnar! Gud vad jag hoppas att detta ska funka - det känns onekligen lite läskigt i början, men känner mej redan nästan helt övertygad.
Välkommen, om jag får säga det som nybörjare här!
Kram till er alla på sajten :)
ninara: roligt om du uppfattar det som en sajt utan pekpinnar för det har varit min målsättning som Sajtvärd.
Alla som är intresserad av vad kolhydratreducerad kost oavsett modell och version och orsak kan bidra till för att förbättra hälsan är välkommen hit.
- Vi berättar för varandra hur vi själva reagerar som vägledning
- Vi samlar fakta om livsmedel och dess innehåll
- Vi samlar fakta från andra håll som rör ämnet
- Vi tipsar och frågar och vägleder
- Vi delar recept och köptips
- Vi säger inte att det ena är rätt eller fel, eftersom vi alla är olika och har olika förutsättningar
Det tycks passa många att vi har det så eftersom vi snart har 600 medlemmar varav många är väldigt aktiva… såna som jag kanske lite för mycket…
Välkommen till dig också Ninara!!
Hej igen alla och tack för glada tillrop i "min" tråd!
Det går väldigt bra med LCHF, känns inte som några problem att hålla sig till "det rätta"
. Men vågen är jag inte sams med… Har visserligen inte vägt mig på några dagar, men vikten har hittills stått orubbligt stilla. Jag tror att jag har gått ner 0,5 kg totalt, och det på över 1,5 månad utan större avsteg… Min man står också stilla i vikt, men han behöver å andra sidan inte gå ner så mycket. Tråkigt, för jag tror på detta!

Tålamod, Katti….tålamod!
Man kan också få muskeltillväxt…vilket jag tycker är likvärdigt med viktminskning eftersom det bättrar på kvoten muskler/fett…som är betydligt viktigare än själva vikten.
Min våg och jag hade olika åsikter i flera månader, sen slutade jag väga mig. Efter den sommaren hade jag gått ner nästan 10kg och det märkte jag när jag inte knäppte upp byxorna utan hasade ner dem på toa…

För att kommentera Daniellas kommentar..
Jag byter gärna erfarenheter, det skulle vara kanonbra.
Kanske det kan vara en bra ide att ha ett index i detta forumet tex "Första hjälpen från LCLF till LCHF".
Jag har nu skaffat en del erfarenhet i att gå mer eller mindre direkt från den ena till den andra och ändra upptrappningsmetoder och liknande…
Det kanske kan vara en god ide att samla våra erfarenheter för att ta hand om våra medmänniskor som kommer till oss och har gett upp allt annat, för det är ju så att jag tror att många av oss har hittat detta som en sista utväg.. (Kanske en omröstning skulle vara intressant?) eftersom detta är ju inte etablerat i samhället, utan måste upplevas innan vi blir trodda…(egen erfarenhet).
folke: fixa gärna en omröstning… det är alltid roligt att klicka på dem… Du kan göra det själv genom att skapa en ny tråd och sen välja "den lilla blå tårtan" i verktygsfältet ovanför skrivrutan.
Tårtan ?? Kan vi inte kalla den nåt mer passande ??
Såsom "smörhjulet" eller kanske "Fettsnurran" 
Ska försöka få till nåt smart……
Tack för tipset !
ost?
Ni får kalla den vad ni vill…