Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel-matfett
Läst 12835 ggr
Volito
0

Kokosfett: var köper ni det?

Var finns det mer utom hälsohandel?

Nåra idéer?

Tack

Andina
0

På webben, här t ex:

Örtapoteket

Det finns kokosfett i vanliga livsmedelshandeln också - i 'silverpaket'. 
Många vägrar, dock, att köpa den eftersom de tvivlar på kvalitén (att den ev innehåller ämnen som inte är önskvärda bl a) och är tveksamma till leverantören. Men å andra sidan är det många som köper sitt fr livsmedelshandeln också. Det kanske är en bra idé att köpa den därifrån - billigare - om man aldrig testat kokosfett någon gång förut, för att kolla vad man tycker om den.

Jag köper alltid den där kokos-smaken är borttagen - de senaste gångerna från Örtapoteket.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

isalu507
0

Jag köper mitt på ica p.g.a. budget. Funkar jättebra för mig.

mazen
0

Kolla under vegetabilisk matolja.

http://www.crearome.se/

Enligt hörsägen kan butiker med asiatisk mat ha kokosfett

isalu507
0

Jag har även sett kokosolja på ett par av mina lokala "invandraraffärer", står bland matoljan där.

Rebs
0

I välsorterade hälsokostaffärer köper jag mitt. Extra Virgin, så klart, så det är så rent som möjligt och fritt från kemikalier. Glad

dufva
0

Som stapelvara duger ICA-kokosen alldeles utmärkt.Glad

Wtn3
0

Köper på ICA eller Coop, ska testa det som finns på Citygross snart också, om det är lika bra så fortsätter jag nog med det, så man slipper sponsra unilever i onödan.

Lisabet
0

Det finns i en del affärer ett silverpaket från Alba Dalby. Det har jag köpt en hel del, och sluppit Unilever.

Men sen köpte jag 5kg utan smak från Crearome, och en burk med smak. Den med smak är så god i te.

Wtn3
0

Alba Dalby hette nog märket de har på Citygross ja.

keja01
0

Jag föredrar kokosflingor istället för kokosfett. Kokosmjölk också. Annars smör när det passar.

NisseNyfiken
0

Köpte Cocosa, både med och utan smak, på www.topformula.se. Den med smak passar väldigt bra i min thaigryta, mums Tungan ute

Volito
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag igår hittade LCHF butik på nätet!

Ruska
0

Den som bor i Örebro kan handla ekologiskt kokosfett med eller utan smak i Stadsträdgårdens butik. Hyfsade priser jämfört med hälsokosten, men fortfarande dyrt. Värt varenda krona, virginfettet smakar underbart! Jag tar en tesked när jag är sötsugen, det lindrar omgående.

Gunnell
0

Jag köper BioFoods kokosfett utan smak (eftersom jag inte gillar kokossmaken) från Naturmedicinska Föreningen

Kokosfettet kostar:
60 kr för 700 g
35 kr för 400 g
85 kr för 1 kg

Lämpliga mängder att skicka med anledning av postens avgifter:
1 kg - porto 40 kr (2 x ca 500 g)
2 kg - porto 71 kr (4 x ca 500 g)
3 kg - porto 145 kr (3 st 700 g + 1 st 400 g)
5 kg - porto 165 kr (6 st 700 g)

kmf79
0

Hej!

Vad använder ni kokosfettet till? Några förslag, har själv köpt hem det nämligen.

//Karin

Gunnell
0

#15: Jag använder det i kaffet varje morron, i matlagning och i min hemgjorda majonäs. Ibland även till huden. Det går också bra att använda som glidmedel och massageolja (kanske bäst med den helt smak/luktfria?)

Ruska
0

Jag smörjer mina gjutgjärnspannor med det efter diskning för att dom inte ska rostaCool. Kokosfett är perfekt till det för det härsknar inte som andra fetter. Har oxå börjat ta en tesked kokosfett med smak som godis när jag är sugen. Gott i efterrätter oxå.

Mojjan73
0

#13 Åh tusen tack, hade ingen aning om att det fanns där. Nu måste jag ju åka in till stan snarast. Tungan ute

Icegirl
0

Jag köper på www.saltskorpan.se. Fin kvalitet och helt ok.

Volito
0

#14 link fungerar inte och när googlar på natur´medicisnak föreningen kommer upp utbildningar och i botik bora böcker och video… tydligen det är en annat…

Wtn3
0

I matlagningen. Använder ofta en blandning av smör och kokos.

Aniara4
0

Steker i "silverpaketet" från mataffären. I kaffet har jag Cocosa extra virgin som jag köper billigare på Gymgrossisten eller Bodystore (det är i princip samma företag).

Gunnell
0

#20 Ja, fel av mig! Det ska vara e-mail:

naturmedfor@hotmail.com

Fixaraffe
0

OK, så det silvriga paketet som finns i alla affärer innehåller transfetter och ska inte användas, har jag fattat rätt Obestämd

Zepp
0

Näe det lär vara ren cocosolja.. fast körd hit i tankbåt och renad med ånga.. altså en ren industriprodukt.. fast i just detta fallet spelar det inte så stor roll.. man behöver inte göra så mycket med det.. bara rena från smuts o låta stelna i lagoma klumpar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JAUS
1

Jag köpte 5kg kokosolja med smak från crearome mycket nöjd med det köpet.

marieliden
0

Jag har köpt från saltskorpan.se förut, men sist beställde jag från bodystore.com , dom har även fiberhusk.

Jag har i mitt te, matlagning och till huden. En tesked direkt ur burken som fick smälta på tungan när jag hade torrhosta funkade alldeles utmärkt.