Hur mycket pofiber?
Är det någon som vet om det finns någon slags "omvandlings tabell" hur man kan ändra recept med mjöl och byta ut det t.ex. mot pofiber?
Jag har själv tidigare sökt en sådan och inte hittat någon. Antagligen för att man "normalt sett" använder pofiber tillsammans med glutenfritt mjöl tex. Det är nog bara vi LCHF:are som upptäckt att man kan använda pofiber för sig själv.
Enligt min erfarenhet blir bröd med pofiber bäst om man gör smeten något tjockare än en sockerkasmet. Man kan göra lösare, men då flyter bröden ut (funkar utmärkt att göra muffins på lösare dock).
Gör man den hårdare blir det OK bröd, men torrare i konsistensen.

Tror ni man kan bara hälla i pofibrer tills man tycker att konsistensen ser ok ut? Nu tänker jag främst på sådant som kanske kladdkaka, sockerkaka osv.

Förresten om man tar exemplet sockerkaka, hur mycket fick du hälla i då? Ungefär?
Jag brukar göra så att jag häller i tills det känns bra i konsistens. Hur mycket pofiber jag har i beror ju på hur mycket "degspad" jag haft.

Ok, ska testa, hur jäkla illa kan det bli egentligen. Det värsta som kan hända är väl att man får slänga det.

eller hur! Det kan inte bli värre än det… jag har också funderat på att använda det i kladdkaka istället för mjöl… hmm.