Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 12726 ggr
rullz
0

Vad är det här för fläck?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter oftast på bröst/mage/rygg. Vet någon vad dom beror på?

Wtn3
0

Ser ut som ett mynt med trycket "Liberty", kolla det med jänkarnas myntpress.

nyppa
0
willas
0

Det är ju en sån där liten röd prick. Jag har några sådana. Det ordnades en mottagning på hälsocentralen för ett par år sedan då vem som helst fick gå och visa upp sina fläckar och hudförändringar som man oroade sig för. Jag gick dit med mina röda prickar.

Jag kommer inte ihåg exakta förklaringen av vad de är, men jag kommer bra ihåg att denna typ av prickar är helt ofarlig. Ingen risk för melanom eller sånt.

bullmagen
0

Jag fick ett 30-tal!!! sådana inom loppet av några dagar när jag var 13. VC visste inte vad det berodde på, sa att"sådana där märken brukar småbarn få och de försvinner sen".Tack för den hjälpen!

Mina har inte försvunnit och det enda som hände när jag var i trettonårsåldern var att mina hormoner var extremt mycket i olag.

starhawk
0

Jag har någon/några på armen bland alla leverfläckar, skönt att veta att man inte behöver oroa sig för dem, inte för att jag gjort det, men i alla fall

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Trrkek
1

Det där ser ut som en sk cherry spot (cherry-angiom), på svenska kallat senilt angiom. De brukar komma med åldern, på överkroppen och ibland armarna. De är fullständigt ofarliga, bara en liten knuta av blodkärl som mest har kosmetisk betydelse. Kan tas bort med laser, men det är inget man behöver fundera över om man inte störs jättemycket av dem.

Som vanligt när det gäller hudförändringar ska man vara uppmärksam på fläckar som ändrar sig på något sätt - färg, form och storlek.

Trrkek
1

Åh, jag glömde. Kärlutvidgningen är en åldrandeprocess, men det är inte hundra procent klarlagt varför de kommer.

rullz
0

Ok, tack för era svar. Funderat på vad det är flera gånger Tungan ute

SirfalasEmy
0

Åh, TACK för detta. Både maken och jag har många såna och undrar ofta vad de är. Glömmer sen bort att fråga/fota. Skönt att höra att det troligtvis inte är ngt farligt. Får väl snart gå och visa upp mina födelsemärken för doktorn igen. Ska fråga då.