Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2511 ggr
Roarkish
0

Halsont av Sukrin

Jag har läst mycket om sukrin i forumet, men jag har inte läst om någon som får halsont av det. Det går bort snabbt när man dricker ett glas vatten efteråt. Både frugan och jag får ont i halsen av det. Någon annan som lider av detta också?

nyppa
0

Har testat Sukrin en del men inte upplevt några symtom av det.

[ngupa]
0

Vi i vår familj har upplevt det också och jag har nog nämnt i någon tråd…

det blir bättre om man tar mycket mindre mängd.

Walnewra
0

Det blir kallt i munnen och svider till i halsen…japp..provade sukrin för första gången här om dagen..och det var vad jag märkte av…kommer nog ta mycket mindre mängd nästa gång..Det var ju alldeles för sött också! ;)) (Sambon fick sveda i halsen han)

JAUS
0

Sukrin har likt xylitol en kylande effekt. Minska mängden.

linneaennil
0

Jag tror inte att det är den kylande effekten som orsakar halsontet.

Personligen upplevde jag det mer som en "sträv" typ av halsont, inte som någon effekt av inbillad temperaturförändring eller liknande. Hur har ni upplevt det?

Jag tycker känslan kan jämföras med när jag äter t.ex. kokos… för mig kan det kännas likadant. Kanske överkänslighet?

Hur som helst tror jag inte att kroppen vill ha något som den reagerar mot.

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Sockerfritt
0

Samma "sträva" typ av halsont blir det av vanligt socker också om man "äter" av det. Meningen är väl att smaksätta i rimliga portioner.

Walnewra
0

#5 böööhööö…så jag bara inbillar min kyla i munnen…-grinar åt- Flört

JAUS
0

#5 Det är ingen "inbillad" temperatursänkning. Sukrin sänker temperaturen på riktigt. Om du häller sukrin i en kopp kaffe så kommer temperaturen sänkas ett antal grader.

linneaennil
0

Okej, det visste jag inte. Glad

Hur som helst så är det ändå uppenbarligen olika typer av "halsont" man kan uppleva av sukrin!

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket