Fläsksvålar OK
Hej!
Har mailat till företaget OK snacks A/S i Danmark angående deras friterade fläsksvålar. De berättar att svålarna friteras i grisens eget fett.
M a o ett "tillåtet" snacks för alla som kör LC.
Obs! Vet ju förstås inte om det gäller andra märken av friterade fläsksvålar, men just dessa från företaget OK snacks är godkända.
Hurra! Vad trevligt att de friteras i sitt eget fett :)
Skriver du tillbaka och tackar från oss alla? Det känns lite som att man borde uppmuntra dem som gör bra mat :)
Jättebra. tack för infon.
Jodå, jag har skrivit tillbaka och tackat och berättat om hur viktigt det är för oss LC-are att kunna hitta sådana här produkter.
Jag ska hälsa tillbaka från Preben och önska lycka till!
Var finns dom att köpa ?
Netto har dem, har varit där idag och köpt 2 påsar… mums… Tror även att Willys har just detta märke, OK snacks A/S från Danmark. ….med en liten gris på påsen….
Jag hittade dom på coop idag.
Svålarna man köper i danmark är mycket godare, det finns en fettrand så dom är saftigare. Jag brukar köpa en 1 Kg påse i Helsingör.
De påsar jag köpte idag på Nette (och som är lite slut nu…) hade fina, mjuka fettränder… hehehe… Det var jättegot, och helt underbart att veta att man kunde äta dem med gott samvete också!
Kul att Coop har dem, måste kolla någon dag.
DaMum…. Vill inte vara dum men någon skrev på min blogg idag som kommentar på att jag tyckte Fläsksvålar var okej och att det fungerade, att jag bara lurade mig själv……
Fläsksvålar är snacks och jag vet inte om du är sockerberoende som jag till den grad men kanske ska man inte äta snacks så. För man äter liksom upp det om det finns….. Och då har man inte tänkt när man åt om man verkligen behövde äta dom där….
man äter bara för ätandets skull men att saltet kan trigga igång att man blir mer sugen på annat.Och då fortsätter man äta Fläsksvålar för det är bra för en tror man…
Jag vet inte en tanke bara…. som jag fick börja fundera på ……..
Kia34, det är kloka ord!
Jag har också tänkt så. Men nu köpte jag i alla fall svålarna och åt upp dem!
Konstigt nog var de inte så väldigt salta som jag trodde. Och eftersom jag tagit reda på via företaget att de friteras i sitt eget fett, så vet jag att fettet är ok.
Jag kanske är lite konstig, men jag ser det här ätandet på samma vis som allt annat ätande. Jag känner inte av att mitt snacksberoende triggas av det här, men å andra sidan har jag aldrig varit beroende av snacks tidigare heller. Har alltid föredragit salamiskivor, ost, oliver, räkor o s v istället för chips och popcorn.
Jag tror att det är precis som med allt annat, var och en får väl känna efter om man bör låta bli eller ej. På samma vis som med kosten, som också funkar så olika för var och en.
Men det är mycket klokt och tänkvärt det du skriver!
Kram!