Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 4495 ggr
[per50]
0

Första advent och skyltsöndag.

Nu nalkas det mot första advent och skyltsöndag, och nu skulle det vara roligt att veta om ni tänker gör något speciellt då.

[per50]
0

Jag jul pysslat lite igår med att ta fram julstakar, julstjärnor och sätta upp julgardiner och några tomtar i bokhyllan.

Mervi
0

Jag kommer nog bara njuta av ledighet och tända ljusen så klart.

Det är härligt med alla dessa ljus som kommer att lysa i fönstren.

Jag har både elektriska och levande ljus i mina fönster, och julblommor så klart.

Trevlig advent!

elin83
0

Jag har också plockat fram det lilla julpynt jag har… Bytt gardiner har jag också gjort, men det bästa har jag gjor idag. Tog en skogspromenad med min lilla vovve och plockade mossa till adventsljusstaken:-)

Ha En Skön Söndag!

kaisakavat
0

Inget avancerat här.. Håller på att snygga till här hemma och tänker ta fram en ljusstake och hänga upp en stjärna. Det blir mysigt och lagom.

Skön helg till er alla!

missaz
0

Här har vi städat och julfixat hela dagen. Glad Stakar, stjärnor, tomtegardiner, levande sljus , glitter och prydnadstomtar. Och så såklart kulörta lampor i busken på framsidan! Jag älskar verkligen julen!!! Kyss Härlig advent på er alla!

Adur
0

Lite lagom med adventspynt har jag satt upp, och så har jag ägnat mig åt trevliga långkok i helgen. Buljong och sånt.

Dessutom är huset nystädat och det är så skönt!

Och imorgon kommer några gäster på middag. En helg precis i min smak. Glad

Anmaja
0

Städar och putsar fönster gör jag då och då, men idag har alla fönster fått antingen en stake eller stjärna. Byter ut de lampor jag har där övriga året. De åker tillbaka igen när jul och advent är slut, så blir det inte så mörkt.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

magma
0

Jag har rullat mossa runt krukorna till två enar (cypresser?!) jag köpt och ställt på var sida av trappen och pyntat med miniljusslingor. Och sedan gick jag in och fikade med familjen, mina föräldrar samt storasyster med familj.

När de åkte så tog jag fram julstjärnorna jag köpt för att ha i köksfönsterna, och försökte få dessa eländes påfund att sitta kvar på lampsladdarna. Mannen, som lockades in i köket av mina…eh…ljudliga svordomar och andra mindre smickrande eder, tog dock ifrån mig stjärnorna och sa milt "gå och gör något annat en stund älskling". Så nu sitter jag här.Tungan ute

Sugiyama
0

Här ligger vi sjuka i någon slags svininfluensa light så ingen har orkat jula. Får njuta av grannarnas pynnt så länge.

LenaKa
0

Har fixat adventsgran ute och en ljusslinga i växthuset, två adventstakar i fönster plus en med levande ljus på bordet. Pyntar inget överdrivet till advent eller lul…. men fundera på att köpa en silvergran till växthuset så det gnistrar från slingan i "barren".

Effie
0

Har inget gjort än, men funderar på att gå till Konstepidemin (Göteborg) i morgon och se vad som finns där. Jag går ju på en kort liten keramikkurs f.n., och min lärare håller normalt till där. Jag har aldrig nånsin varit där, så det kunde vara kul att titta, och kanske shoppa lite.

Och några ljusstakar får jag väl leta fram ur förrådet.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Thyra4
0

En trevlig advent till Er alla! Vi städade en del igår och fick upp stjärnan i köksfönstret och idag har resten blivit städat och adventstakarna har blivit uppsatta. Sen har vi också varit på en julmarknad med massor av hantverk. Jag köpte en garntomte i gunga (hemmagjord), en granriskrans med nypon att hänga på dörren och sen bara en varg i glas ropade på mej. Så jag övertalade maken att köpa den och en ljusdiod att ha under den, (för jag fyller ju år om 14 dagar). Vi hann också med en invigning av ett lågprisvaruhus där vi fick stå i kö över 30 minuter.(För visst fyndade vi en del)

Jennix
0

Jag firar inte advent något speciellt, för jag är inte kristen, men julpyntningen ska väl påbörjas ändå och då måste man ju städa innan. Flört

Jag älskar julpynt och tycker det är viktigt att pigga upp sig själv med vackra saker, ljus och allt fint nu när det är så mörkt och grått ute.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!