Vad kallas det då??
Om man äter mycket protein, lite fett och under 20 g kollisar?? Heter det högproteindiet eller har det något speciellt namn? Bara ren nyfikenhet från min sida. :)

LCHP kanske?
Low Carb High Protein
Ja det kan ju vara ett alternativ så klart. 
Fast det är inte att rekommendera eftersom det inte är bra med en överkonsumtion samt att man kan bli fet även av mycket protein om man inte tränar stenhårt med att bygga muskler.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Äter man för mycket protein i förhållande till fett, så kan proteinet "bilda" kolhydrater. Det är vad jag har hört men jag kan nog inte förklara det så bra själv.

Låter mer som Atkins lr?
Atkins förespråkar ett högt fettintag.
Jag har provat lite och kommit fram till att för mig funkar det så här.. OM jag äter 2,5 g protein/kroppsvikt plus mycket fett så går jag upp i vikt.
OM jag äter 1 g protein/kroppsvikt och mycket fett så går jag ner i vikt. Men förlorar muskelmassa.
OM jag äter 2,5 g protein/kroppsvikt med lite fett så går jag ner snabbt. Förlorar i kroppsfett & ökar muskelmassan.
Allt utan träning.. körde 2 v i taget. Säkerligen olika för alla.
Det gäller att äta rätt mängd protein beroende aktivitetsgrad givetvis, men energin skall komma från fett annars kan man råka ut för Kaninsvält vilket kan vara riktigt farligt.
#8 Som jag förstår det så måste det vara extremt mkt magert protein utan kollisar eller fett. Men äter man mycket protein t ex 2.5 g / kroppsvikt lite fett och kollisar så är det ju ingen fara som jag uppfattade det iaf.
Tycker fortfarande att fokuset ska ligga på att dra ner kolhydraterna, resten sköter sig självt om man äter vanligt kött och inte anstränger sig för att äta fettsnålt och magert kött. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
mojjan är det proteinet beräknat på kg kroppsvikt eller önskad målvikt?
#9 Människor har dock dött av högproteindieter, så var försiktig. Om du börjar att må dåligt öka genast på fettmängden.
#11 Det är beräknat på kroppsvikt.
mojjan är inte - såvitt jag förstår- gravt överviktig, så jag tror inte att 2,5g protein/kg kroppsvikt är någon överhängande fara. Det är dessutom mest för att bli av med de sista kilona. Har jag rätt?
Påminner om alla dessa dieter..
KÖTTDIETEN! jag gick ned 17 kilo när det begav sig - har faktiskt funderat på att testa igen… 
#14 Näe jag har fått bort alla kilon och är nere på min drömvikt. Jag har bara testat 2 v utav olika sorter t ex mycket protein och fett, mycket fett och lite protein och mycket protein och lite fett. Mest bara för att prova hur min kropp fungerar.. .Jag var mest bara nyfiken på om det hette något speciellt när man kör t ex högrpotein, lite fett och kollisar. 

Högproteinkost är högproteinkost. Uttrycket är etablerat. Högfettkost är högfettkost, inte lika etablerat. Högkolhydratkost är märkligt nog "balanserad kost"…
/SSS
Fast LCHF brukar ju betecknas som "högproteinkost" av de som inte begriper bättre eller som vill misskreditera oss.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Min erfarenhet är att vi snarast äter mindre protein än de flesta. Jag började på 30-35 E% protein 2002, sänkte till 25 och sen till 20. Numera hämtar jag ungefär 15 % av mitt energiintag från protein. För mig är det enklare att hålla vikten vid ett lågt proteinintag.
/SSS