Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1656 ggr
Roarkish
0

Viktnedgång Återuppstånden

Efter att ha förlorat 15kg på 3-4 månader så stod vikten stilla i 2-3 månader, vilket givetvis har varit lite frustrerande. Jag läste om min Atkins bok och läste om hans rekommendation för de som har svårt att gå ned i vikt med Atkins, vilket är ovanligt.

Han rekommenderar att man tar en del tillskott, och det viktigaste är L-karnitin.

Frugan hittade något som heter Mivitotal på hälsokosten, vilket förutom L-karnitin också innehåller bl a biotin och Q10, vilket Atkins också rekommenderar.

Jag har tagit detta i två veckor nu, och vikten har börjat röra på sig igen. Har gått ner 2 kg på dessa veckorna.

Det kan vara en tillfällighet och att jag hade gått ner ändå, men tänkte dela med mig av in erfarenhet om någon vill testa L-karnitin.

Maia
0

Roligt att du fått igång din viktnedgång igen! Jag tror verkligen att det är olika saker som gör att man går ner eller står still, så det är alltid bra med nya insikter!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Zepp
0

Karnitin är ett ämne som krävs för att man skall förbränna mättade fettsyror i musklerna.. används av en del bodybilders!

Men kroppen syntetiserar detta ämne själv, och tar man det som kosttillskott kan kroppen dra ner på sin egen produktion!

"Carnitin är en transportmolekyl som är kopplad till transporten av långa fettsyror över inre mitokondriemembranet. En källa till carnitin är bland annat kött, men carnitin kan även egensyntetiseras från aminosyrorna lysin och metionin."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Carnitin

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.