Makaronipudding utan makaroner
Var så himla sugen på gammal, hederlig makaronipudding att jag var tvungen att hitta på något liknande. Supersmaskigt blev det med en ytterst liten skvätt ketchup
på.
Såhär gjorde jag:
400g bra korv från Lidl, hackad
En gul lök, finhackad
4 ägg
3 dl grädde
Salt och peppar
Riven ost, jag använde lagrad Prästost
Stek löken mjuk i smör. Ha i korven och stek även den. Häll över det stekta i en ugnsfast form. Strö över osten och blanda lite. Vispa ihop ägg, grädde, salt och peppar och häll över. In i ugnen på 200 grader tills gyllene.
I barnens hade jag i lite makaroner och de åt så de nästan sprack. "Hemmagjord makaronipudding är bäst mamma,"sa sonen på sex år.
Låter gott, måste testa någon gång!

var också sugen på makaronipudding för ett tag sen, och använde faktiskt makaroner men ytterst lite.
400 gram blandfärs, valfria kryddor
1 paket bacon
dessa stektes stekpanna.
Sedan blandade jag ca 2 dl grädde med ett ägg och nymalen svartpeppar som jag hällde över köttet och ca 1 dl al dente kokta makaroner i en ugnsfast form. In i ugnen på 175 grader tills det blir en pudding och sedan lite grovriven fet ost på det, hade den ytterligare en stund i ugnen tills osten smält och fåt en fin färg.
Är inte helt hundra på mängderna, då jag aldrig använder mig av dl mått o liknande.
Det var gott! Så till er som inte kör zero carb är det värst att testa om suget sätter in.