Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2934 ggr
Gnici
0

Jag blir så trött!!!!!!

Vad tusan gör man med en person som attakerar en med argument om att LCHF är livsfarligt och att Rössner har rätt, för att han hållit på så länge med det han gör. Personen bombarderar mig med sina fakta om LCHF, vilket ju är helt snedvriden. H*n vägrar lyssna på vad jag säjer. Det senaste h*n kom med idag, väldigt iririnoriskt så var att: " ja mejerierna är väl de som vinner på LCHF i alla fall" Jag tänkte säja några väl valda ord om hur det är med läkemedelsindustrin då och att det kanske är bättre att mejerierna går med vinst, än den. Men jag teg.

Personen i fråga har väldigt mycket att säja om hur stor erfarenhet h*n har av LCHF för att h*n har bevis för att det inte är hälsosamt, då h***s dotter som ätit den under en längre tid har blivit sjuk. Och det har hennes läkare sagt att beror på kosten.

Idag frågade h*n också vilken blodgrupp jag har? Ja, för att det är inte alla blodgrupper som kan äta fett?????

Sa till personen i samband med att Annika skulle komma hit till Åland för att hålla föreläsning, att h*n kunde ju kanske komma med och lyssna på Annika….Men NEPP det skulle h*n ALDRIG göra, för h*n kunde inte bli "omvänd" i alla fall och det hade räckt för h*n att se ett program (vet inte vilket, men nått debattprogram med Anniska och Rössner) för h*n hade fått nog av Annika….Rössner hade rätt, punkt slut…

Vad ska jag säja och göra - ingenting?????

Sammet1
0

Titta personen djupt i ögonen, anlägg en bekymmersrynka mellan ögonbrynen och säg med varmt medlidande i rösten:

- Jag tycker så synd om dig som inte kan äta LCHF…

Låt det bekymrade ansiktsuttrycket spricka upp i ett stort, varmt, innerligt leende när du fortsätter:

-…och må så här fantastiskt bra som jag gör!

Och sedan går du därifrån.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

cnidaria
0

Slösa inte energi på henne, bara dålig energi. Var glad att du, i alla fall, har hittat rätt

Annica38
0

Tror som #2 - du slösar bara på din värdefulla energi i onödan!

Säg bara "ja, ja, what ever!" Och bry dig inte om vad hon säger!

Jennix
0

LÄr dig ignorera aggressiva människor som inte kan tåla att man har en annan åsikt. Oavsett vad det handlar om, så mår alla bättre av att ha mindre tjafs i sina liv. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Mastre]
0

Det där med blodgrupp ligger det något i, för vissa människor har mer fettnedbrytande enzym än andra, och blodgruppen är en markör för det draget.

I övrigt låter det som en person som är lite för pigg på att kontrollera sin omgivning. Det är ju faktiskt ingen annans business vad du väljer att äta!

matsmurfen
0

Skaffa en ny "kompis".

Gnici
0

Ja, det är väl så - inte ödsla värdefull energi på personen i frågaGlad