Mystiskt illamående
Jag har ätit lchf sedan januari i år. Innan dess gi i några år. Och kört ägg och bacon till frukost hela tiden. Tröttnat lite på det… Så i höstas började jag med surdegsbröd till frukost istället. Märkte inget på vågen eller "suget".
För en månad sedan var jag i Malaysia. Där började jag snart må ganska illa. Dock utan kräkningar. När jag kom hem gick jag till läkaren och tog både blod- och avföringsprover. Allt såg bara bra ut.
Sen helt plötsligt en dag upptäcker jag att jag äntligen är av med illamåendet. Funderade inte så mycket på det. Dagen efter mådde jag illa igen. Några dagar senare: inget illamående.
Då slog det mig: de dagar jag inte mådde illa hade jag inte ätit bröd på morgonen!
Förmodligen har min mage helt ställt om sig till ett brödfritt liv och därför slog bakut.
Så nu är det slut med bröd. Istället försöker jag variera frukosten. Grekisk yoghurt med grädde och äpple/kanel-omelett är nya favoriter!
Skönt att du kom på orsaken till illamåendet och kunde slippa det genom att ändar kosten.