Smått att äta på resa?
Innan LCHF så har jag alltid haft med mig en stor påse lösgodis när jag ska köra långt ensam. Nu ska jag köra långt i helgen och vet inte riktigt vad jag ska ersätta godispåsen med.
Själva grejen med godiset har inte varit så mycket att ha något att äta, snarare grejen med att ha något smått och omväxlande att pilla i sig som "underhållning" när det är så tråkigt att köra långt.
Vad kan man ta istället, det blir ju inte riktigt samma sak med till exempel en påse nötter där hela påsen är samma sak.
Jag funderar på att helt enkelt ta ett planerat avsteg och köpa den där förbenade påsen ändå, men det är ju en väldigt dum lösning som inte bara kan paja min viktnedgång, jag ska gå kurs i helgen och det är ju dumt att riskera att magen kör ihop sig när man ska vara fokuserad.
Jag har dåligt med idéer, på min lista just nu står kyckling-drumsticks (lite väl kladdigt att äta när man kör) och en påse macadamianötter. (Lite för tråkigt.)
Och såklart kaffetermosen som ska ersätta alla red bull jag brukar hälla i mig på långresor…
Jag tänker inte ta något halvdåligt alternativ som torkad frukt eller så, då känns det som att jag lika gärna kan fuska med riktigt godis. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Att göra ett så grovt avsteg bara för att det är tråkigt att inte ha något att tugga på under resan låter…. tja, hmm. Inte bra och inte välplanerat.
Själva grejen med att äta bara för ätandets skull, för att slippa ha tråkigt är ingen bra idé om man vill gå ner i vikt, oavsett vilken typ av mat man håller sig till. Kaffe borde räcka helt klart. (jag kör själv långt ett par dagar i månaden och kör då med kaffe och/eller ramlösa)
MÅSTE du verkligen ha något att tugga på är väl nötter och ölkorv OK alternativ. Sockerfritt tuggummi är klart bättre än godis, man tar ju mindre av det också….

Ölkorv, ostbitar eller ostskivor med smör/bregott på, kokta ägghalvor med majonnäs, en burk makrill är exempel på grejer jag tar med mig när jag ska bort och inte har möjlighet att ha matlåda och värma upp det.

Babybells och små salamibitar? Spraygrädde…hahahaha
I en liten burk lägger du:
Ostrullar med smör, ostrullar med skinka, tärnad getost, några cocktailtomater, några nötter. Det är väl omväxlande. Sådan mat har jag med mig på resande fot.
Sedan kanske det är bättre du koncentrerar dig på körandet än på ätandet
Lite blandade nötter, små bitar mörk choklad och en ask färska hallon är väl ett utmärkt alternativ till en godispåse och inte så onyttigt som en vanlig påse godis!
En liten termos/flaska med äggmjölk - eller äggmjölks-latte? Äggmjölk mättar ju bra.
Måste du ha godis kanske du kan förbereda genom att göra egen "ischoklad" eller annat lchf-godis. Äter du fläsksvålar så kan du ju ta med en påse så'nt.
Själv gillar jag att ta med lite tärnad ost.
Håller du dig till 'feta' produkter så kommer du inte heller ha så stort behov (sug?) av att "underhålla dig med godis", eftersom om du är mätt så tänker du inte på att vilja äta lika mycket - tror jag.
Då kanske du kan roa dig med att sjunga eller något annat istället… ;)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
smält osthögar i ugnen och ta med som ostchips

Glömde…oliver!

Det handlar som sagt inte om hunger, utan det är snarare att jag blir rastlös av att köra själv, åker jag ihop med någon så har jag inget behov av att äta alls. Jag blir rastlös av att vara still och "sysslolös" helt enkelt.
Jättemånga bra tips, jag har fått massa fler bra idéer till min lista!
Kryssar för oliver, babybel, fläsksvålar, mörk choklad och ölkorv! Det ska säkert räcka för att hålla mig sysselsatt!
Och jag har ju som bonus fått ännu mer saker som jag ska packa för att ha något att äta under helgen med, inte bara på resan, det är ju kanon. :)
#4 Vadå koncentrera mig på körandet, nu förstår jag inte alls vad du menar. ;) (Håll er borta från vägarna lördag morgon ;))
Medis på akvariefisk.
En spännande thriller-ljudbok?
Kanske inte så himlans ätbart men, kanske kan hjälpa till med rastlösheten lite.. 

Jag har laddat upp med Dan Browns senaste. ;)
Medis på akvariefisk.

Den är spännande. Dan Brown kommer inte få något pris som någon varierad författare, senaste boken följer samma spår som de andra fyra, men den är också lika spännande.

Mm, jag har läst hans andra, lite bekvämt att veta vad man får om inte annat. :) Och en spännande bok är ju perfekt för längre resor, problemet är bara att man inte vill komma fram innan boken är slut. ;)
Medis på akvariefisk.

Man kan ju köpa nötter i lösvikt så blir det inte samma sak hela tiden?
Vad ska du gå för kurs Lojs (Tina här)?
Jag är som du måste tugga när jag kör långt. Jag kör med fläsksvålar, minst kladdigt tycker jag. Lidl har paket med småkorvar som också är goda. Man kan köra tunna skivor av aubergine i ungen, pensla dom med olja och strö salt på innan du kör in dom, det blir som chips. Ha det så skoj och kör försiktigt.

Jag har sista gången på klickerkloks steg 2 tränarutbildning. :)
Tack för tipsen, fläsksvålar blir det absolut!
Medis på akvariefisk.
Åh va skoj!