Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3464 ggr
Monesse
0

Lurad på lowcarb bröd

Hittade hemsidan Crabzone där dom berättar om brödet och vilka affärer som har det i sitt sortiment. 2 butiker i min närhetskulle enligt listan ha det. (Överlycklig)

Första affären begriper inte vad vi pratar om, inget bröd alltså.

Nästa dag en ny tur på 3 mil. Inget bröd i den affären. Vi får också veta varför. Leveransen sker vid 3-tiden på natten och brödet slängs in under lastbryggan. När personalen kommer har fåglarna rivit sönder förpackning och tagit av brödet.

Personalen har sagt ifrån leverans om leverantören ej kommer när butiken är öppen.

Så blåbärsbrödet finns bara att beställa via deras hemsida. Lita inte på listan. Betala över 70 kr i frakt och få det via post!, nä, det låter inget vidare för en färskvara.

Andina
0

LowCrap - skulle jag hellre vilja uttrycka det som…! Eller HighCrap!

Trist!

* * *

Prova istället att göra något av lchf-bröden som du hittar recept på här på KiF. Personligen är jag väldigt förtjust i Missaz "Pones" (tråden heter nå't som "Bröd som smakar bröd" ungefär).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Monesse
0

Tyvärr har jag svårt för att baka själv, Blev ju glad när det kom ett bröd som var med lägre kolhydrater.

För närvarande så köper jag ett finskt bröd som ligger på 34/100 g

och skär en tunn skiva varje morgon.

Tack för tipset om bröd. Tänker skriva ut det och försöka få någon att baka det.

Conquest
0

Det är ju bra att Stockholms-fåglarna får ett vettigt bröd istället för överblivna kolhydratstinna korvbröd eller frallor. Annars kan jag anbefala en ekekista till brödleveransen. Rått och fågelsäkert!

Margareta
0

Jag såg listan på ingredienser en gång på deras bröd - den gjorde mig inte särskilt glad.

Numer pensionär i Nynäshamn

andreas0
0

Och det ska inte smaka något vidare heller vad jag har hört. Så du kanske ska vara glad att du inte hittade något ställe att köpa det på.

JAUS
0

Deras ljusa bröd är faktiskt riktigt ätbart. Det mörka undviker jag dock.

MonicaHansen
0

Tråkigt när det blir sådär, men där ser man hur viktigt det är med bra leverantörer med mera.. synd att det inte finns i frysen hos Coop ännu för då skulle jag nog provat det ljusa..

cowboy-63
0

Jag älskar brödet: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=194

Det står 1,1 kh/skiva, men kan det verkligen stämma?