12 januari
God förmiddag… jag är ledig på fredagar och då passar jag naturligtvis på att sitta här en god stund.
Oj det skrivs så mycket här på forumet nu att jag knappt hinner med att läsa och ännu mindre skriva sådana här "OfTopic-trådar"
Vi får beröm av andra sajters medlemmar att vi har "hög substans" här på forumet, det märks bla på hur vi placerar oss i Googles och andra sökmotorer
Det innebär att vi håller oss till ämnet och verkligen gör skäl för vårt sajtnamn, folk som googlar får träff och söker sig hit, det är vitsen med sådana undersökningar.
Annars har jag själv kommit lite på plats i vårt nya hus nu och vi stormtrivs allihopa. Idag är det alldeles vitt utanför fönstren och eftersom vår tomt även innefattar ett helt berg, känns det ganska maffigt…"vårt berg". Lite skillnad mot en radhustomt.
Jag petar in en bild uppifrån toppen av "vårt berg" som jag tog när vi var här på visning av huset i höstas…
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej! Fin bild!
Jag instämmer verkligen! Har regat mig på div forum som har vikt som huvudämne, men detta är klart det bästa! Och seriöst och AKTIVT vilket inte alls är fallet på många andra forum.
Kram!
Jag håller med DaMum. Huset ser fint ut och ligger vackert. Precis som mitt drömhus. jag avundas dej lite. Anki1
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

åhh jättefint
kul att sajten placerar sej i google de e bra
Jo, vi syns verkligen bra på google! Jag googlade på "macadamianötter" idag och kolhydrater.ifokus artikel om macadamianötter hamnade på sjätte plats! Det är inte illa! Det finns goda chanser att hitta hit bara man är lite intresserad av mat :)
Tänk ett så generellt ord som "Kolhydrater" och vi har legat på 3:e plats på Google ett tag, just nu är vi 4:a tror jag…
Och efter mitt tv inslag så kommer vi ligga på nummer ett *fnissar lite hemlighetsfullt * 
Spännande Kia34…
Jag måste få lägga in en bild till som jag tog nyss.
Min dotter är hemma idag och njuter och detta är vad jag ser om jag lyfter min blick från bildskärmen…
JA, vi älskar vårt hus…. förlåt om jag blir tjatig, men jag har så svårt att fatta att det blev vårt hem och att vi bor här till slut…
Jag flyttade bordet mot höger när jag insåg att utsikten kunde bli ännu bättre…
Margareta, vilket fint hus, det är klart ni älskar det och pratar om det. Det är helt OK.
Nu blir jag nyfiken på detta TV-programmet??????
Lovar fylla i detaljerna snart :)
Idag den 12 januari har jag nyss avslutat mitt födelsedagskalas! Blev hela 34 år idag:O) *heh* Hade gjort en Philadelphiatårta, med Hermesetas istället för vanligt socker, 2 teskedar vaniljsocker i hela tårtan samt Digestivekex som botten och kant. Den petade jag bort, och åt sedan det som blev kvar med hallon till. Gott! Och tårtan blev godkänd av övriga runt bordet också, vi var 11 personer men de fyra barnen fick glass+hallon… Ville inte servera dem sötningsmedel, de andra fick stå ut för ett enda tillfälle. Själv brukar jag undvika det, men för denna gång fick det bli som det blev… Nu ska jag lägga mig i ett bad med ett glas vin, upphällt av maken!

Fin bild över huset! Du bor ju mer på "landet" än vad jag gör!
Ja, ett eget berg skulle man ha…Vi har en liten sjö - inte så dumt det heller - fast jag är en riktig badkruka!
Kul att sidan har blivit så populär - det märks att diskussionen kring kolhydraters vara eller icke vara tas mer på allvar.
Njut av ditt nya hus - det är du värd!