Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 6256 ggr
Viktor-88
0

Vad väger egentligen 1 dl ägg?

Titeln säger allt.

Jag planerar att deffa mig i form lagom till nyår, så det hade varit mycket användbart att känna till detta i mitt kaloriplanerande.

Mvh Viktor

Zepp
0

Det står på kartongen.. vanligen mellan 50-60 gram.. antagligen med skalet då!??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

missaz
0

ETT ägg väger ungefär 50-60 gram, vad 1 DL ägg väger har jag ingen aning om….

Viktor-88
0

Precis mitt dilemma..  :(

alicia80
0

Varför måste du veta det? kläckte just ägg i mitt dl-mått. Det rymde exakt 2 ägg och vägde prick 100 g.

Du ser redan deffad ut ju!

Dela gärna med dig av din deffplan. Jag kanske hänger på

Tungan ute

Viktor-88
0

#4 Alicia
Tackar tackar Tungan ute Men har kommit ur form på många sätt på sistone, extremt mycket stillasittande och stressande på uni hela dagarna.
Inte helt ovanligt är att man cyklar dit, studerar i 12-14 timmar, sedan hem och sova förskräckligt fragmenterat. Det sätter sina spår om man säger så.
-----------
Då jag ej har tillgång till brevvåg, så behöver jag veta vad en deciliter äggmassa väger för att kunna räkna ut mängden äggmassa som behövs varje dag för att jag skall ligga på lagomt kaloriunderskott.
Utgår ifrån att kalorimängden är samma oavsett ägg strl eller märke.
-----------
Vad gäller deff så kör jag på det jag körde på när jag droppade ~26 kg, 2 timmar promenad om dagen, minst. Och frukost först fram emot lunch någon gång. Tränar jag en dag, så bör större delen av dygnets kalorier centraliseras kring målet mat efter passet. Vanliga dagar så äter jag 2 målter, ofta starkt kryddade, inom ett ungefärligt 5 timmra fönster. Det gynnar div. anabola effekter i kroppen (checka IF, rekommenderar lite läsning på www.leangains.com).

Godkväll Flört

LenaK63
0

Puffar, så jag får höra hur det går.  Lycka till!!

Wtn3
0

Om man vet hur mycket ett ägg väger (large-ägg brukar väga ganska exakt 60 gram) och hur mycket energi de innehåller per 100 gram är det inget svårt att räkna ut hur många ägg man behöver för att komma upp i en viss energimängd, varför skulle man behöva veta just hur mycket en viss volym, t ex en deciliter) väger?