Kesoplättar med pofiber...
…nån som testat?
Eftersom inte jag kör så strikt LCHF använde jag vetemjöl idag, men det kändes inte bra alls, även om det blev gott. Så jag tänkte att pofiber kanske… Och innan jag själv testar så undrar jag bara om någon annan gjort det? Och isf i vilka mängder?
Receptet jag använde mig av var det på Anna J.D Jacobssons hemsida, 2 ägg, liten burk keso, 3 msk dinkelmjöl (som här blev vetemjöl då, tyvärr).
Så, anyone?
Russinflarn;
varför använda mjöl/pofiber överhuvudtaget? Behövs inte, håller ihop ändå - låt plättorna steka en bra stund innan du vänder. Alt, ta en tsk fiberhusk som gör att smeten tjocknar bra.
Testa vettja!

jag gör dom med fiberhusk, och det funkar jättebra =)
Har precis gjort massa plättar på en stor burk keso, 5 ägg och lite fiberhusk i smeten. Stek på svag värme och stek dom länge på varje sida. Jo stekte bacon först och hade även det i smeten. Sååå gott.
Ahhh, ni använder fiberhusk! Jag var lite rädd att det skulle bli knastrigt, men kanske ska testa det ändå då! Eller helt enkelt köra utan "tillsatser".
Ska bli kul att testa med lite olika smakvariationer, så som bacon, tex. Idag blev det med hallon o grädde och det vart ju inte fy skam! Dock blev det väldigt "efterrättigt" så ska testa med lite mer matiga alternativ.
Tack för svar! :)