Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3013 ggr
marimu
0

Hälsosam och bra mat?

"Hälsosam och bra mat!

2009-11-16 Falu Kommun och Sensus studieförbund bjuder in till en öppen kvällsföreläsning med Anette Örn Liberg, barndietist på Falu Lasarett. Anette har många års erfarenhet av att stötta föräldrar och deras barn när det gäller goda matvanor. Under kvällen ger hon tips på bra mat och hur vi kan tillaga maten på ett enkelt sätt. Datum: 1 december 2009 Tid: Kl 18.30-20.30 ca Plats: Föreläsningssalen, Falu lasarett Kostnad: 100 kr/deltagare, betalning sker på plats Vi bjuder på frukt! Föranmälan: Först till kvarn! Anmäl dig senast den 27 november till: Lilian Mårtensson, via e-post lilian.martensson@sensus.se eller telefon 023-79 49 45."

Undrar just vad hon kommer att tala om?

Mervi
0

Med lite tur så förstår hon att barnen behöver smör och fullfeta mjölkprodukter. Men jag tror inte det.

Fruktens nyttighet kommer säkert fram och det är nog OK för barn.

Är det någon som skall dit, annrs vet vi inte vad hon talade om.

marimu
0

Jag har nästan lust att gå dit, men är rädd för att jag bara kommer att bli arg! Jag har vuxna barn så det känns ju inte så angeläget ur den synpunkten. Och frukten kan jag vara utan.

Mervi
0

Att betala 100 kronor för något man inte vet om det är värt det är inte lockande heller.

Halvdansken
0

"Vi bjuder på frukt!"

Wow, betala 100 kr och få ett äpple…

Borde vi inte skriva och skälla ut den här Anette Örn Liberg för att hon tar betalt för att informera föräldrar om barnens mat. Att hon "skor sig" på folks bekymmer och omsorg om ungarna. Ren kapitalism, usch o fy.

Det är ju det Annika får höra när hon tar betalt för föreläsningarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annica38
0

#4  (Obs! Ironi!) Skrattande

Jag men det är ju skillnad! Anette informerar om hälsosam mat och Annika pratar ju bara om den där "fettdieten"!