Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6008 ggr
jatne
0

Sukrin och Stevia

Vad använder man ovanstående produkter till? Det står att sukrin innehåller 100g kolhydrater, det är ju jättemycket. Och vilken av stevian ska man köpa? Kan man ha det i filen tex?

Vill någon vara snäll och reda ut detta åt mig?

tacksam för svar

JAUS
0

Kolhydraterna i sukrinet räknas inte då det varken höjer insulin eller blodsockret.

Lena69
0

Var köper ni sukrin då? I vanlig mat affär?

Medlem
0

Finns stevia blandad med sukrin att köpa också. Det är 12 ggr sötare än socker.

fampezo
0

Jag har precis beställt Sukrin och kokosfett på LCHF Butiken.

www.lchfbutiken.se

[Pennylane1]
0

klickbar länk till lchfbutiken

(använd den lilla kedjan för att där lägga in länken under länkadress och några förklarande ordunder länktext, glöm inte att trycka på infoga länk sist!)

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jimmy Moore berättar i videon nedan om nya sötningsmedlet Truvía som är en blandning av Rebiana (det söta i Stevia) och erythritol (sukrin). Resultatet är ett sötningsmedel som är sötare än rent Sukrin och utan bitterheten som finns i andra Stevia produkter.

ragnhildar
0

Kan man få tag i Stuvia här i Sverige? Om inte, minns någon var man i Sverige kan köpa Sukrin?

[Pennylane1]
0

mindre socker.com finns en lista på återförsäljare. På sukrin alltså, stevia har jag för mig folk har skrivit att det finns på Hötorgshallen i Stockholm, Grön Gåva i Övik och i övrigt vet jag inte…

JohannaoLinus
0

Jag förstår inte hur folk har råd att köpa Sukrin, när 500 gram kostar 85 kr? För såvitt jag förstått det ska man använda mängd motsvarande socker, t.ex 1-2 dl för en kaka. Eller har jag förstått fel?

[Pennylane1]
0

vad mig anbelangar använder jag inte så mycket, ett halvkilo räcker nog minst ett par tre månader beror på om jag ska bjuda på kaffebröd. Till vardags, eller ens till helger bakar jag inte  särskilt mycket om det bara är vi själva… men visst är det dyrt!  Men jag tycker att man kan ta ca hälften mot vad man tar socker, det SKA vara mindre sött än socker men jag tycker det blir sötare än socker…

JAUS
0

Sukrin verkar bli sötare när man bakar med det än när man sötar direkt utan uppvärmning. Sukrin är dyrt men som sagt det är ju så sällan man använder det precis som med macadamiaolja. Annars kanske man kan be Danisco att göra eget sukrin av sitt socker då skulle nog priset kunna bli betydligt lägre.

ragnhildar
0

Har massor av äggvita som blir över. Tror ni det går att baka maräng med Sukrin? Har försökt med strösukett och det FUNGERAR INTE.

[Pennylane1]
0

någon hade lyckats med sötningsmedel. Typ strösacketter. De tillsatte det på slutet, när äggvitan var vispad. Då borde det fungera med Stevia också. Problemet med Stevia är enl. min erfarenhet att sötman försvinner vid gräddning.

cowboy-63
0

Jag har beställt två påsar suckrin. Det blev 263 kr. Om jag bakar en kaka med 1,5 dl suckrin går det då 150 gr suckrin? Isf borde det bli ett extremt dyrt bak dvs 40 kr i bara suckrinet.

Eller?

ragnhildar
0

Skall försöka göra maräng med Sukrin. Konsistensen liknar ju socker. Återkommer ang resultat.

batski
0

#8 Så det går att få tag på stevia på Hötorgshallen? Någon som vet vad det kostar?

JAUS
0

#14 Hur ofta äter du kakor? En förpackning sukrin räcker i månader.

cnidaria
0

#17 Jo, men det bakas nog en hel del, verkar det som. Man kan ju va modig å strunta i sockret helt! Används jäst måste man ju ha lite förstås