Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3918 ggr
Leilin
0

Hjärnskakning - lite mer khl?

Jaha, så har jag på ett otroligt klantigt sätt lyckats skaffa mitt livs första hjärnskakning och funderar på kolhydraterna.

Hålla samma strikta linje eller lägga till lite mer grönsaker eller nåt? Vad säger ni? Lär bli mkt enkel matlagning eftersom världen snurrar ordentligt efter ett litet tags aktivitet.

Andina
0

Personligen, har jag svårt att se att kolhydrater ska kunna avhjälpa din hjärnskakning… ;)

Tråkigt att du dragit på dig hjärnskakning, dock! Jag hoppas att det går över snabbt och att huvudet återhämtar sig bra!

Var rädd om dig själv och huvudet! Oavsett vad du äter.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Leilin
0

:)

ska ju erkännas att jag är lite luddig i knoppen just nu men jag TROR att resonemanget gick nåt i stil med "är det lättare för hjärnan att den får några kolisar i kosten och inte behöver göra bränslet av protein"

fast det haltar troligen nånstans hahaha. får skylla på yrseln.

jadu, har aldrig nånsin lyckats bryta ett ben trots vild barndom, sen får jag hjärnskakning när jag _städar_ här hemma… snyggt blå i pannan och på näsan.

tack för omtanken!

Mooniq
0

Joo, nånstans har jag läst att just hemmet är den farligaste platsen att vara på.. men jag trodde nog att det gällde skärsår o knivar o sånt…

Inga brutna ben i mitt liv heller men för många år sen lyckades jag få en hemsk hjärnskakning.. (hästar,stall, cykel = olycka) nåja..

Bonden där olyckan skedde bjöd mig in på middag så jagskulle få i mig nåt vettigt innan pappsen kom i hämtade mig..

Första o sista gången i mitt liv som jag tyckte att kokt torsk med äggsås var ljuvligt gott… Glad Snacka om yr i bollen…. hihi

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Angelfish
0

Det var väl det jag visste att städning var farligt, tur jag inte gör det så ofta…    Flört

starhawk
0

#4: Instämmer!! Cool

PS: har en liten lapp på kylen där det står: Förenkla henarbetet, betrakta dina dammråtter som husdjur.

Därunder en bild på en nöjd person som säger: Dom är tysta och lugna, man behöver inte ens mata dom

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sindri
0

#2 Det är ju inte hjärnan som tillverkar kolhydraterna….

Men annars…tror inte kosten spelar någon roll faktikst för hur en hjärnskakning läker. Visserligen består visst hjärnan mest av mättat fett, men det här är ju något annat.

Jag tror på stillhet och ro - íngen stress - lugna och mysiga upplevelser. Mycket sömn. Låt hjärnan bestämma takten själv - den borde väl veta!

Mooniq
0

Joo dammråttor.. Min katt klämmer sig in under soffan ibland - o vilka nysattacker han kan få… Skrattande

..och för mååånga år sen hade jag en iller som hetter Rulle . Han smet in bakom kylskåpet - sen hörde man honom i flera minuter innan han kom ut igen - då med den största dammråtta jag har sett någonsin….Galet kul minne Skrattande.

Pappa har en dekal som säger: hellre lite skit i hörnen  - än ett rent helvete…Glad.

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Wildrat
0

Det sägs att hjärnan drivs lättare på ketoner (fettdrift) än av glukos (kolhydratdrift) så du behöver nog inte göra nåt åt kosten…

Leilin
0

#8 ah så var det ja! tackFörvånad

Ja städning är väldigt farligt - särskilt när man går i sina egna tankar med famnen full av saker som ska tillbaks till rätt ställe och glömmer träningsstången man _själv_ satt upp precis i ögonhöjd i dotterns dörrkarm en halvtimme innan….

Ja, jag är en klantskalle - men det står jag för:)

Apropå städning, har ni sett den här facebook-gruppen? Glad