Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1698 ggr
Knasan
0

Veckotidning med LC-kost

Tidningen Amelia, hade som nytt "bantnings tips", en 7-dagarskur med ganska så ren LC-kost. Synd bara att de ser det bara som bantning, men det kanske väcker några fler att prova. Såg när jag bläddrade genom tidningen att de använde jordnötsolja, t ex vid stekning av ägg och bacon. Är jordnötsolja en bra el sämre olja?

Pasi
0

En skitdålig olja! Men väldigt amerikanskt. Räcka ut tungan
Vid stekning bör man aldrig använda omättat fett eftersom det oxiderar…man ska hålla sig till stabila fetter, typ smör, kokosolja, ister, talg.

Margareta
0

Det är så skönt att ha Dig här PasiKyss

Raka puckar och klara besked…
Tack att Du hela tiden påminner oss…

Numer pensionär i Nynäshamn

odezza
0

Synd också att dom skriver om det som en 7-dagarskur! På en vecka hinner man ju bara bli av med vattnet i kroppen. SSS skriver ju att man ska ge det minst 3 veckor, så at man hinner känna att man mår bra av kosten, innan man eventuellt ger upp…

Men att det överhuvudtaget tas upp är ju ändå ett litet framsteg, om man nu ska se positivt på det.

"still lost in space and time"

Margareta
0

Precis, 7 dagar är alldeles för lite och man har troligen abstinens och mår dåligt under tiden. Undrar vem som sagt att det ens skulle fungera under så kort tid?

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Påminner inte detta om flygvärdinnekuren…nån bantningsmetod som skulle göra att man går ner 3-4 kg på en vecka (bara vatten, hehe)?Räcka ut tungan

Knasan
0

Va bra att det var en dålig olja.. Bra att få det bekräftat, då jag hade det för mig, samt så slapp jag köpa den!

Marylojs
0

Vad rekommenderar de annars då? Något man kan inspireras av?