Konstig doft på urinet
Mitt urin luktar jätte konstigt, min kille säger att det luktar ammoniak, vad kan det bero på?
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Det borde vara ett överskott av ketoner.. fast då borde det lukta aceton i stället!
Om det luktar amoniak så borde det i stället vara överintag av protein!!?
Nu tror jag att det är lite svårt att särskilja dessa olika dofter ur just urinen!??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Om man ätit sparris så doftar urinen väldigt unket. Och det behöver inte vara mycket man äter heller.
Märker det till och från med inbillar mig att det är för myck kolisar de dagarna men som Zepp säger så kan det ju vara proteinet med

Nu är det väl som så att all urin har en viss lukt av amoniak.. det är ju ändå en stor del av det som vi kissar ut!
"Ureacykeln är den process i kroppen som omvandlar skadligt ammoniak till urea som sedan kan lämna kroppen via urinen. Det är en del av kvävemetabolismen där aminoyrorna som är proteinernas beståndsdelar bryts ner. Ammoniak (som är kväverikt) gör sig kroppen av med genom att aminosyrorna genom transaminering donerar sin aminogrupp till exempelvis alfa-ketoglutarat som sedan deamineras så att man får fritt ammoniak."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ureacykeln
Och för de som tror att LCHF skulle vara en proteindiet.. så kan man läsa denna klargörande artikel.. LCHF är en fettdiet!!
"Why Low-Carb Diets Must Be High-Fat, Not High-Protein"
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.