filmrepliker
Strölyssnade på radion, då man började nämna årets guldbaggenomineringar. Man hade ett ljudklipp från en av filmerna (vet tyvärr inte vilken film det var, det tog ett tag innan jag spetsade öronen)
En kvinna säger: Du äter för mycket fett…
En man svarar: Det tror jag inte…
Kvinnan: Det är allt fett som gör dig deprimerad…
Mannen: Jag blir glad av bacon…
Replikerna är skrivna ur mitt minne, så dom kanske inte stämmer ordagrannt… och mannen lät som Jonas Karlsson… jag blir lite nyfiken på den filmen! 
"still lost in space and time"
"Jag blir glad av bacon" - så sant så sant 

Hihi varje gång jag blir deppig över att jag inte får äta de där gröna fina äpplena som ligger framme tänker jag "men jag år äta hur mycket BACON jag vill" och blir genast gladare.

Offside är en helt liten underbar film med en av mina favoriter, Jonas Karlsson. Väl värd att se. Man blir lycklig av den, en inte särskilt meningsfull film, bara härlig och varm!
//Karin

Tack Karin20, för titeln på¨filmen. Ska lägga den på minnet, och hålla utkik efter den! Jag gillar också Jonas Karlsson, en underbar skådespelare!
jag tror citatet är från "farväl till falkenberg"

Det kan det säkert vara, Offside blev inte nominerad.
Men Jonas Karlsson i Offside är underbar och han personligen är nominerad för bästa manliga huvudroll. Och han är en fantastisk skådespelare som nu också ska spela Strindberg i SVT.
Jag minns inte att man pratade om bacon i Offside, det var beroende på Jonas K jag hakade på.
//Karin

Ok, "Farväl till Falkenberg" är också noterad! Tack precis!