Butiksgrillad kyckling..
Ja, ni vet sån där med samma kryddor som brukar vara på grillade revben..
Hur är det med sådan, full med kolhydrater eller?

Marinaden kan bestå av en del ja, men "full av" skulle jag inte påstå, iaf inte på kycklingen, men om de har honungsmarinad på revbensspjällen går ju sockerhalten upp, och så innehåller krydd- och marinadblandningen ofta E621.
Den här säljaren annonserar som om E621 vore något bra!!
http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx
Beskrivning:INNEHÅLL:
Paprika, Peppar, Senap, Rosmarin, Ingefära, Salt, Buljong(proteinhydrosat, jästextrakt, veg.olja, Maltodextrin, kryddextrakt, Antiklump E552, Selleri, Smalförstärkare E621), Farin, Citron, Glutamat.
ANVÄNDNING:
Till marinering, grillning och stekning av kyckling och annan fågel.
Haha, skrevs det verkligen smalförstärkare?! Mer av sånt häråt, tack!
Ja, det var ju lite extra roligt (smalförstärkare),
http://borgebykryddgard.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=454&cat=138
men bortsett från det så har de märkt ut alla kryddor som innehåller glutamat, med en stjärna (*), det är ju bra, då vet man vilka man ska undvika, inte bara undvika, utan utesluta.
Men det finns också sådant som innehåller "baconarom", det vill man väl inte heller ha.

har inte Kronfågel slutat att glutamata sina grillkycklingar efter protester från konsumenter?
Det finns olika leverantörer av grillkycklingar. Kronfågel brukar leverara till Coop och ICA, åtminstone där jag bor. Willys har någon annan leverantör. Själv så tycker jag att Kronfågels grillade kyckling är OK, någon gång ibland.
Man kan fråga i butiken. De kan printa ut en lista på allt som är i. I alla fall gör de så i min delikatessdisk. Jag tror de kanske är tvungna att kunna redovisa innehållet med tanke på allergier och sånt. Men det beror säkert på hur datoriserade de är om det är smidigt eller inte.

brukar köpa på mitt lokala maxi 1-2 ggr i månaden, dom har innehållsförteckning på paketet iaf, är bara kryddor och allra sist står modifierad stärkelse så kan inte vara mycket..

Ibland behöver jag snabbmat! Orkar inte planera, handla och stå vid spisen i "evigheter". ..
Det jag ätit hitills är :
- vid lunch hamburgare med sallad eller kebabsallad från grillen.
- ute på stan… 2st. McD cheeseburgare med cheddardip som jag naturligtvis ätit utan bröd.
- Hem till middag har jag köpt färdiggrillad kyckling/revben vid några tillfällen
Jag tycker det är bra alternativ…inte till vardags, men då jag inte orkar….