Det här med LCHF och GI
Jag funderar nu efter att ha mått mindre bra ett tag att kanske stoppa i mig lite mer kolhydrater.. jag vet dock inte om jag vill. Dock så tror jag att min mage reagerar otroligt dåligt å¨mitt fettintag. Så mijn fråga är lite, har någon här inne gått över från LCHF till GI eller kanske äter ni redan mer kolisar än vad LCHF rekommenderar? Hu mår ni i sådana fall? Kan man hitta en mellanväg mellan LCHF och GI? JAg har ju rasat ner i vikt ( 8 kg på 6 månader) och jag är helöjd, men ja vill ju knappast gå upp igen.. finns det risk för det om man äter kolisar men fortfarande är restruktiv?
väldigt tacksam för svar!

Jag har precis gått över till att äta mer GI än lchf. Har ätit mer åt GI-hållet i en vecka nu och under den veckan har jag faktiskt gått ner 1 kilo.
Mår precis lika bra som jag gjort innan och under lchf med. 
"You just have to belive…"
Klart det finns en risk att du går upp med mer kolhydrater, men hur just du klarar av det kan nog ingen veta utom du själv- när du provat. Jag gissar att du antagligen behöver ha koll på kaloriintaget, fokus flyttar sig lite från kolhydraterna till kalorierna.

#1 hur äter du då? innan ar jag ätit bra mkt grönsaker , men har du gått över till bröd, potatis osv?
#2 tror du inte att fettmängden fortfarande gör mig mättare äön kolhydraterna? menar att om jag fortfarande äter helfeta produkter så borde ju kolisintaget bli begränsat ändå?

#3 Jag har ätit en del linser i soppa och sen lagt till lite olika gryn till maten nu. Inget bröd och ingen potatis än.
Vet inte riktigt hur långt från lchf jag vill gå än. Har ju bara gått en vecka och jag är ganska ny på GI så jag har inte hunnit läsa på så supermycket.
Det beror ju på dig själv, vill du äta GI och inte LCHF så innebär det ju egentligen ingen restrektion alls vad gäller kolhydratintaget, det avgör du ju själv. Ska du börja äta rotfrukter, frukt och kanske även surdegsbröd och dylikt så lär du ju hamna högt i kolhydratsintaget om man ser på det ur LCHF hänseende- men kanske inte om man sätter på sig GI-glasögonen:)

Tack för svaren…
jag vet inte riktigt hur jag vill göra… kanske är det för att jag är sååå sugen på just pasta o bröd som gör att jag funderar på att gå över till GI… men ja kanske bara ska ta en svullardag istället och ta "bakfyllan" senare =)
ajha… får se…
förresten hur länge har ni ätit lchf och hur mkt bakslag har ni/har ni haft?

Jag har ätit lchf i lite mer än 1 år nu. Har haft svårt att hålla mig till lchf när jag blivit bjuden på annat ibland. Åt glass i somras och lite sånt. Hade även svårt när jag låg på sjukhus för där fick jag inte äta lchf.
Jag tröttnade på ren LCHF efter att jag stått kvar på samma vikt i 2 månader. Saknade t.ex makrillfilé i tomatsås på bröd.
Började att äta fullkornsbröd på råg, 4 skivor om dagen. Äter färsbiffar nu mellan 2 rågbrödsskivor och har skippat bearnaissåsen.
2 ostmackor eller 2 mackor med makrill till frukost brukar det bli.
Resultat: Gått ner 3kg på 2 veckor!