Besök på Previa idag
I slutet av sommaren bad jag Previa om hjälp med min viktminskning. Jag har träffat en sköterska några gånger, vi har pratat rent allmänt samt gjort en konditionstest som var jättebra.
Tror ärligt talat inte att denna person är för LCHF, så det ska bli ett intressant möte 
Idag ska jag dit igen och det ska bli intressant att se vad hon säger om min nya kost. Tänkte be att få ta lite olika blodvärden och sedan få jämföra dessa om c:a ett halvår.
Lycka till! Ska bli intressant att höra vilken typ av sköterska du träffar på.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Det gick över förväntan!
Eftersom de vet att jag verkligen försöker det mesta nu för att få ner vikten och upp orken inför stundande 100% lönearbete efter 5 års sjukskrivning samt arbetsträning och lönearbete upp till 75% under detta år, så verkar inget vara främmande.
Min kontakt ställde en del bra frågor när jag berättade att jag börjat "dra ner på kolhydraterna". Bl.a undrade hon vad jag trodde jag skulle få för fördelar av denna kost.
Jag sa precis som det är: viktminskning samt ökad uthållighet. Kan jag dessutom, på sikt, slippa Cymbaltan mot fibrovärken så är det ju verkligen bonus.
Dessutom tillkommer ju ett välbefinnande att så småningom titta på kläder för att jag tycker de är snyggga istället för att gå direkt till stl 46-48 och se vad de har att erbjuda där.
Hon blev inte förskräckt, började inte föreläsa osv utan höll med om att det inte var bra med kolhydrater i "någon större mängd".
Jag fick också lämna blod där de ska kolla blodfetter, socker etc. Sedan sa jag att jag ville följa upp det någon gång under våren. Både värderna och konditionen.
Jätteroligt att jag inte stötte på mothugg!
Ja, vad roligt! Vilken tur. Bara att köra på nu så det ryker, då.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
skönt att det inte blev massa tjat där.
Lycka till!