vad gör jag för fel?
Nu har jag blivit förkyld igen, och kroppen orkar inte gå till gymmet , är inte sängliggandes o jättesjuk( ännu) men det finns nåt i kroppen som gör mig kallsvettig vid ansträngning o jag e tröttare än mitt vanliga jättepigga jag.
Typiskt när jag äntligen kände mig i så god form.
Tycker inte att jag har övertränat, sover ordentligt , vilar och äter min lchf kost tar tillskott av fiskolja o D-vitaminer
varför blir just jag sjuk flera ggr/år när jag läser om så många av er som håller er friska med denna kost
Jag har hållit på i 6 månader, äter kosttillskot i form av D-vitamin bl a men är fortfarande sjuk i flera omgångar. Det barnen tar hem från skolan får jag fortfarande direkt. Så du är inte ensam om detta. Fast skillanden nu är att jag antingen inte blir lika sjuk som förr eller att det inte bryter ut helt. Vet inte vilket som är värsta faktiskt.. att bli riktigt sjuk eller att det inte bryter ut och man känner sig halvrisig länge….? 
LCHF ger ingen garanti mot sjukdomar, tyvärr. Man kan bli sjuk.
Klokt att inte träna när du sjuk och känner dig trött.
Du gör säkert inget fel. Vila dig och ge dig inte ut för tidigt så kroppen återhämtar sig.
Krya på dig!
Tycker det låter som en släng av influensan. Det som varit typiskt för mig när jag har ätit Lowcarb ett längre tag, är att jag fortfarande kan smittas av andra men att mina symptom blir mycket mycket svagare. Som små känningar av förkylning som inte bryter ut.
Jämfört med innan jag åt Lowcarb eller som nu, då jag har slarvat ett längre tag och får vanliga förkylningar och influensa.
Så jag tror inte det är så att man inte smittas, utan att kroppen hanterar det bättre.
Du vet ju inte hur du hade mått om du INTE hade ätit LCHF, eller hur?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Det som hade mest betydelse för att bli av med mina eviga förkylningar var att helt sluta med vegetabiliska oljor, numera är jag nästan aldrig förkyld längre
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Här är en till som är minst lika mkt sjuk som tidigare! Har haft två lunginflammationer sedan jag började och på hösten känns det allmänt som att jag är mer sjuk än frisk. Blir långdraget och svårt sjuk vid i princip varje förkylning som går på sonens dagis, medan sonen själv inte blir sjuk öht.
Så du är inte ensam, jag är fortfarande sjuk mycket och ofta!

Jag är också sjuk med samma frekvens som vanligt, enda som kosten förbättrat är min vikt, vilket iofs inte är så bara, och för den delen fanns det inte mycket annat att förbättra, några krämpor och andra grejer har jag aldrig haft, visst hade det varit kul om jag blivit immun mot förkylningar och influensa också men man kan inte få allt.
Tack för era svar
Det verkar vara väldigt olika alltså de flesta blir mindre sjuka fast får förstås smittan i alla fall.
men stackars godisboll som blivit sjukare
En till som blir sjuk ofta. Fyra olika infektioner som krävt penicillin bara det senaste året. Och min astma är det inte nån skillnad på efter mer än ett år på kosten. Så jag antar att det "tar" olika på olika personer. Men jag misströstar inte för det! Jag mår så bra i övrigt och går ner i vikt och bara det är ett stort plus!
peppar peppar ta i trä, så var jag ytterst sällan sjuk även före LCHF (förutom migrän och när jag bytte jobb, förskola, nya ungar - ny bronkit men jag bytte inte såå ofta, var femte eller tionde år) och inte har det blivit mer nu heller.
Jag är fortfarande inte frisk känner mig fortfarande trött o orkeslös samt dragits med ont i nacken/ övre ryggen i över 1 vecka nu
fast jag sköter ändå vardagssysslorna
Jättejobbigt när det blir så här långdraget.

har man candida har man lätt för att bli dra på sig förkylningar, infektioner
ok fast inte vet jag väl om jag har candida
dessutom så har jag ätit väldigt lite socker (både vitt o kolhydrater) det senaste året.

sök på det så får du fram vilka symtom man har. candidan lever även på mjölkprodukter