Faktiskt gott!
Lindt Excellent 85% choklad med en klick gott smör ovanpå!
Var för lat för att göra en Chokladmousse tidigare, så jag tog en klick Valio smör och la på chokladrutan. Smakade mums!
Smör går bra på det mesta! 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

haha, kan ju bara tänka mig hur det här låter för dom som hittar hit för första gången… "mamma, mamma, kom hit och titta, dom äter choklad.. MED SMÖR!" 

Ja, det låter nog lite konstigt emellanåt. Men gott var det. Hade det varit vanlig mjölkchoklad hade det nog inte smakat så bra!

paranötter dippade i smör är också gott :P
Ja, fast den 90% iga är inte heller dum och med mindre kolhydrater. Inte speciellt söt heller så det triggar inte upp något sötbehov heller utan man är ganska nöjd med en bit. Det är så gott till kaffet efter maten. Ska prova med smör på nästa gång så det blir ännu "nyttigare". Tack för tipset!
//Karin

Jupps, choklad och smör är en bra kombination. Kan inte mer än hålla med!
"You just have to belive…"
Det där ska verkligen testas här hemma. Det ligger två bitar 70% choklad kvar sedan igår. Det låter verkligen gott.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Haha, har för mig att jag läste något om chokladdoppad bacon för ett tag sedan, det är något i ungefär samma stil… 

Jag gjorde chokladkakor med knaperstekt smulad bacon för att testa, helt okey. Det verkar vara en hit i England
ja vore nog bra med smör på så den glider ner lättare, om man nu prompt ska äta mörk choklad, särskilt GOTT är det ju inte 
#10 Det var en mycket grov generalisering du gjorde där. Mörk choklad skiljer sig nämligen extremt mycket i smak mellan olika sorter, köper man billig skit så smakar det därefter. Med mörk choklad kan man inte dölja billig bitter kakao som man gör med mjölkchoklad (mjölk och socker) utan man måste använda kvalitetsbönor för att det ska smaka bra. Testa Amedei Chuao så kommer du ändra uppfattning det garanterar jag.
Valrhonas choklad är enligt mig lite överskattat, dock. Inte i närheten av Amedei smakmässigt.
Frågan är ju hur folk skulle reagera om man bjöd på det som dessert vid en middag? Lindt-chokladrutor med fint spritsat smör ovanpå.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
#10 jag HAR testat Amedei efter att du tipsade en annan gång men för mig är det ingen hit…mina smaklökar är inte inställda på den smaken helt enkelt…
Verkligen? Du gillade inte Chuao?
För då är du riktigt unik för jag har aldrig hört någon som inte gillade den chokladen.

var tjungen att köpa en kaka idag och det var ju riktigt gott, ska nog ha osaltat smör dock, får köpa det imorgon 
annars brukar ju salt och choklad gå riktigt bra ihop, Lindts havssalt är jättegod men för låg kakaohalt för att vara bra tyvärr, rut 60 har jag för mig, och sen när det kommer upp i 70 så är det inte gott längre… synd!
Det har varit min efterrätt länge de dagar jag absolut vill ha det. Men jag kör med Valios normalsaltade smör - tycker det funkar fint.
Nu har jag också testat choklad med smör på (?? e man klok eller??)
och rackarns vad det var gott!!
En liten, liten bit med bregott = jättegott.
Nu ska jag köpa Bregott med havssalt och pröva.
Kanske sätter fart på viktminskningen igen, har stått still ett tag.
ha det bra till alla!
HAr man dessutom en rejäl klick jordnötssmör på så blir det ett bra litet mellanmål!