Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1858 ggr
cacao
0

Användning för margarin och olja

Hittade en otroligt inspirerande länk om vad man kan använda margarin och olika oljor till :) Dvs INTE äta det utan koka tvål av dom!

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3b3ddb28-aa8e-4d24-b3e4-348b44dabc1e&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Medarbetare på sajten irishcob

Ron-Jag
0

Bra. Då har vi äntligen funnit något som margarin är användbart till. Bra jobbat.  Glad

raphanus
0

Ha det på kroppen? Uääääck!

JAUS
0

De tas väl delvis upp av huden dock. Obestämd Jag tror att matoljor är bättre som bränsle till bilar om man nu måste ha dem överhuvudtaget.

Mooniq
0

eh, det var en annorlunda men bra lektion…

jag som alltid har hävdat att jag bara vill ha flytande tvål.. kommer nog att tänka om på den punkten..

Jag har hittat en sida som heter www.tvaleriet.se där jag har köpt tvättnötter som jag använder till tvättmaskinen - dom är superbra och på tvaleriet säljs det även hemmagjorda hårda tvålar.. jag får nog titta in där igen och beställa…

Man lär sig nått nytt varje dag…Glad

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sammet1
0

Och här kommer ett recept på vad man kan göra med maizenamjöl, hämtat från Crearome. Det går säkert bra med andra oljor också, om man vill spara olivoljan till salladen. Flört

Nagelpolish 

Massera dina naglar och nagelband med denna lätta polish.

Följande ingredienser behöver du:

10 ml oliv- eller sesamolja
5 ml vit lera, maizenamjöl eller talk

Gör så här:
Blanda samman alla ingredienser. Massera naglarna med blandningen (receptet räcker till båda händerna).

**Surface of Velvet
**Core of Steel

mazen
0

Såg ett Godmorgonprogram för bra många år sedan. En gäst ( förmodligen Gunnar Lindgren) och han hävdade att det enda som margarin dög till var som fett i smörjsprutor för maskiner och fordon, fast det varkar även fungera i målarfärg