Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2415 ggr
korseett
0

ett glas vin nån gång?

Jag vill rekommendera en systersajt till kolhydrater som heter vin.ifokus. Det kan vara kul att både läsa om vinsorter och annat som hör till och kanske finna ett tips den gången som man vill lyxa till det. Du kan passa på att berätta om det vin du valde och vad du åt till det osv så blir det fina tips till varandra.

Skål och njut av vår goda mat och ett glas lämpligt vin till när vi väljer det.

Wtn3
0

Där kanske man borde läsa ibland, fast jag väljer mest vin efter sockerhalt, skulle inte kunna peka ut vilket vin som är dyrt och speciellt utvalt från de finaste gårdarna och vilket som kostar 39 spänn på systemet, haha.

Effie
0

Jag var på vinprovning med mat en gång, och minns ett vin, som jag tyckte smakade direkt äckligt - men till en sorts mat var det helt perfekt. Tyvärr minns jag varken vilket vin, eller vilken mat, så jag har nog inte så stor begåvning på det här området… men jag ska kolla in sajten

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

korseett
0

jag har själv gjorde både dåliga och bra vinaffärer och de bra kommer jag ju inte ihåg. Nu när jag väljer vin går jag på symbolerna inne på systemet för att komma någorlunda rätt till den mat som ska serveras. Jag har fått ett litet intresse i att finna passande viner de gånger i månaden jag och maken ställer till det haha.

Jag tycker att den sajten är kul och så kan man ju korsbefrukta varandras sajter genom att i våra recept här länka till ett passande vin som omnämns inne på vin och tvärsom. Det har jag redan gjort iaf.

korseett
0

Du Effie, jag minns en fin middag jag var på för ett år sedan där vi fick riktigt häftig mat och vin. Jag hade ju specialbeställt maten till LCHF så min efterrätt bestod av flera olika ostar. En ost passade inte alls till det vinet som getts under middagen så det blev jättekonstig smak. Så det gäller att hitta rätt vin till maten verkligen