Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3533 ggr
kitabu
0

Bojkottad av Unilever

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

21 oktober ringde jag Unilever

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6f00c8ca-6a4e-4a4a-8191-be645db8e4c6

De lovade att maila svar till mig. Inget svar hade kommit så jag ringde dit i dag igen.

Efter en stunds förklarande lämnades luren över till en annan person på Unilevers kundkontakt.

"Är du Helena Hesselmark"?

Javisst.

"Du borde ju begripa att var och en själv får betala sina sjukvårdskostnader och att dina omkostnader inte har med Unilever att göra."

Jag försökte då igen fråga hur det skulle gå till eftersom de flesta landsting sysslar med sjukvård och inte med hälsovård.

Då lade Unilevers telefonröst på luren.

Så nu skall jag väl förmodas vara svartlistad på Unilever.

Om andra vill försöka få ett svar kan ni ju gå in på länken ovan och ringa deras kundinformation och fråga var man kan få kontrollerat sitt kolesterol före och efter en Becelkur på deras bekostnad.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Botte
0

Jag med, ang vaccinaffärerna:

_

Mailde socialstyrelsen en fråga:

"hejsan,
Har en "knasig" fråga:
Då det varit en massa hallå om svininfluensan önskar jag veta följande av myndigheten:
Vad finns det för evidens för att vaccin verkligen hjälper mot sjukdomar?
Maila tillbaka de 10 bästa studierna med evidensgrad A eller B vad gäller vacciners nytta.

tack på förhand

Må bra

Inte fått något svar, tror jag är portad iom frågan, de har nog inga evidens, då de ej svarade, sensationellt, ja visst.

ställde en fråga till Mossberg tidigare ang hans utspel om Dr Dahlqvist, svaret:

Socialstyrelsen anser att människor kan komma till skada om inte de riktlinjer och råd som Socialstyrelsen utfärdar och vilka i sin tur är grundade på vetenskap och beprövad erfarenhet följs i hälso- och sjukvården.

Dr Dahlqvists yttrande, som de är citerade i media, motsvarar inte vetenskap eller beprövad erfarenhet bl.a. beträffande vaccination mot den nya influensan A(H1N1) Mitt yttrande överensstämmer naturligtvis med Socialstyrelsens inställning till vaccinationen - se vidare "Mål med vaccinationsarbetet" i Rekommendationer för vaccination mot den nya pandemiska influensan A(H1N1) som finns på denna webbadress: www.socialstyrelsen.se/dennyainfluensana(h1n1).)

Med vänlig hälsning

Torsten Mossberg

Ja tack Torsten för ett snabbt svar men: men det är ju i MEDIA!! vem tror på fullt allvar att Annika D skulle gömma flunsasprutorna på akuten för patienterna där hon jobbde, Mossberg anför media som källa till misconduct, kvällspressen, suck. hur kan man som myndighetsperson gå på:

1:personliga åsikter på en blogg

2: ifrågasätta en människas profesionella gärning genom kvällspressen?

Mailat annika svaret, hon har inte svarat, kanske stjälper jag mera än jag hjälper, backar givetvis då. Blir bara så arg när det går till så här.

Ingen myndighet har rätt att lägga sig i någon medborgares åsikt oavsett profession. Detta är kardinalfel juridiskt och demokratiskt!!!

Nästa gång är det nåt annat där myndigheterna bufflar sig, vad gör vi då. Ska vi sitta med mössan i handen och inget göra? Då kör de över oss medborgare, vi säger ju inte ifrån. oavsett om annika vill ha min hjälp eller inte, hoppas det är flera som har reagerat och agerat på detta med hennes yrkesförbud i praktiken, så här får det inte gå till!

gör som jag: bli arg! Klä din ilska i ord/fakta, maila eller ring politiker och myndigheter, låt dom veta vad du är missnöjd med. för faan!

Nu ska jag forstätta kolla på Monty Python maraton på TV4 Komedi så jag blir lite snällare och gladare. hmpf…

_