Snabb korvstroganoff för en!
Min pojkvän envisas med att vara utomlands så jag har haft väldigt liten lust att laga mat, tråkigt att bara göra åt sig själv.
Så idag gjorde jag någonting väldigt snabbt, bara en portion men de går ju att göra fler ^^
Hackade upp en Bratwurst korv i "pengar".
Stekte i smör.
Hällde på lika delar grädde och mjölk.
Klickade i lite tomatpure och liite chilisås.
Saltade (har inget peppar hemma:/ )
Lät de koka en liten stund.
KLART!
Det tog typ 5 minuter.
Perfekt om man är hemma själv och inte orkar stå och laga massa mat :)
så där gör vi också ibland, fast utan mjölk och så använder jag chilipasta och inte chilisås/ tomatpuré. Snabbt enkelt och gott!

Vad är chilipasta? Har aldrig använt det, provade googla men hittade inget :/
Finns det i vanliga mataffärer ? :)
Jag kanske bryter tråden här men kan man ta annan korv . typ falu- är det någon som har tips på andra bra korvar - (är sugen på "vanlig" korv)
Skitbra måltidstips - passar mig att det går fort…
#2 Chilipasta finns hos COOP bland ketchupen.
#3 Gustavskorv är ett utmärkt alternativ till falu. Annars se till att korven innehåller minst 70% kött och max 3g kolhydrater.
Tack JAUS :)
Jag äter aldrig falukorv då den innehåller mycket potatismjöl och litet kött. Köper däremot korv på Lidl, de som innehåller mycket kött, 80-90%. Det finns typ frukostkorv, varm korv, starkare korv. Det är väldigt "vanlig korv" för mig.
Hälsningar Laurel
Sambal oelek = chilipasta?
ja sambal oelek är chilipasta fast den jag använder är en stor burk, 720 gr. och det är nog kanske inte chili egentligen utan paprika när jag tänker noga efter
den heter Pepper Paste. Kanske en ajvartyp, fast den är tjockare och mörkare röd. Finns mild och hot. Märket är Sera.
Det finns chilipuré på tub.