Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 865 ggr
Ayla
0

äntligen mätt :)

Har nu ätit LCHF sen slutet av augusti och följt det så strikt jag kunnat. Fram till för en vecka sedan så har jag varit lagom hungrig, ätit 3 gånger per dag och ätit ganska mycket. Har varit härligt att "bara" vara hungrig 3 ggr per dag och att då kunna äta utan att bli dålig. MEN så nu i veckan har jag märkt att jag helt plötsligt inte är speciellt hungrig. Har minskat mina portioner med nästan hälften (dock behållit fettandelen) och känner mig mätt o belåten hela dagen!

Ville bara berätta om hur fantastiskt det känns att för första gången i mitt vuxna liv så måste jag faktiskt titta på klockan för att inse att jag behöver äta. Inte att magen skriker efter mat!

Lycka till alla ni som är nya eller som precis som jag har ngn månad bakom sig :)

Margareta
0

Härligt Ayla då har Din kropp förstått att Du inte tänker svälta den längre… det är ett stort steg och en härlig känsla.

Jag insåg det en gång när jag "bara" fick en ostbit till lunch och upptäckte att jag klarade mig till middag ändå.

Numer pensionär i Nynäshamn

skogsstjrna
0

Just det här att inte behöva inrätta sitt liv efter klockan är nästan det bästa av allt! Den där oron man hade innan att hur skulle man stå ut när man blev en timme eller två försenad hem osv. - den är ju helt försvunnen.

Den insikten gör att du har kommit en bra bit på väg. Lycka till framöver!

sophia007
0

Åh vad avundsjuk jag blir, stort grattis!

Tilda-T
0

Det är en ännu härligare känsla för en diabetiker som förut har varit slav under klockan  för om man väntade för länge innan man åt så blev man alldeles skakis av det låga sockret.

Detta har alldeles försvunnit vilket är helt otroligt bra, idag tex kunde jag inte äta middag kl 16 som jag brukade utan det blev inte av förrän kl 19 detta hade varit helt otänkbart förr,nu gjorde det inget jag hade säkert klarat mig ytterligare några timmar utan problem.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!