Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 792 ggr
sophia007
0

Hallon, youghurt och grädde

Gjorde i nyår (iinan jag började med LCHF) en efterrätt med grädde, youghurt och hallon. Samt socker så klart… Räcka ut tungan Men det borde väl vara okej att göra fast utan socker? Behöver ju inte vara sött för att vara gott. Hallon innehållr ju lite kolisar men inte SÅ himla mycket…

Margareta
0

Hallon är bäst av alla bär när det gäller kolhydrater. I mkt måttlig mängd är det många som klarar av att äta dem.

Jag själv tillhör dem som äter hela burken om jag tinar, så jag ångrar bittert att jag inte frös in i mindre portioner när jag fick 40 liter färska förra sommaren…

Numer pensionär i Nynäshamn

sophia007
0

40 liter!!! Wow vad gott! Själv får jag ju köpa i affären då, 250gram åt gången. Det ska blandas med 4dl naturell youghurt (borde gå med den turkiska kanske?) och 2dl vispad grädde. Blir jättefluffigt och gått MED socker och jag tror faktiskt det blir precis lika gott utan. Ska rapportera i em! Skrattande

Margareta
0

250g skulle passa mig bättre än de 1-1½ liters påsar jag har med färdigsyltade.

Jag var ändå tillräckligt klok för att sylta dem helt utan socker, dvs jag värmde dem bara så pass att det gick att mosa ihop (för att få plats i frysen) så de är helt naturella.

Numer pensionär i Nynäshamn

oldwolfie
0

jag köper lösfrysta  hallon  osockrade   sen  tar jag fram lite åt gången  o häller  vispgrädde  på  de  frysta bären o  rör om  äter  som glass  supergott

fast man får inte äta de jämt  men   istället för  glass  e  de  superduper

o  enkelt

sophia007
0

Nu har jag gjort röra på hallon, 10%-ig youghurt och vispad grädda - superdupergott!!! Svärfar tyckte med det var jättegott och svärmor hade lite hermesetas på. Håller på att övertyga dem om LCHF-kost med. Flört

ovkyhn
0

ska grädden vispas?

sophia007
0

japp grädden ska vispas så det blir lite "fluffigt" röran. Sitter och äter resterna nu… *mums*