Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2267 ggr
[turnipcris]
0

Hellre brödlös än ugns-lös!

Jag inhandlade harforleden kokboken "Smorstekt" och fick den hemskickad till min Amsterdamska lya - valdigt spannande! Dom om min fortvivlan nar jag sag hur manga av recepten som kraver ugn :(

- Ingen ugn! tanker ni, Vilket u-land!

(Hall i er - jag har inte badkar heller! Som val ar behovs ju badkar sallan i samband med matlagning.)

Det ar smatt bedrovligt att inte ha ugn. Jag raknade bland fiskrecepten i Smorstekt - 9 av 13 kraver ugnstillagning!

Sa jag tankte be om hjalp - har ni nagra favoriter till fiskrecept som INTE kraver ugn??

Valdigt tacksam for svar!

Andina
0

Jag har, tyvärr, inga bra recept som inte kräver ugn.. Men kanske kan ett tips vara, att leta rätt på en miniugn?

Som dessa

Åtminstone här i Sverige finns det en hel del av dem och inte är de särskilt dyra heller.

Jag hoppas att du inte behöver bada i diskhon i alla fall…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[turnipcris]
0

Problemet ar platsbrist….vi har ett sa jamrans litet kok - tank husvagn Flört

Det ar klart att det finns ju ingen lag pa att ugnen maste vara i koket…men da maste man ju hitta en som gar fint med vardagsrumsmoblemanget…Engelsmannen har ju tvattmaskinen i koket sa varfor inte Tyst

[turnipcris]
0

Fast kanske kan espressomaskinen fa bo i bokhyllan…da kanske det gar…

De dar mini-ugnarna var inte alls sa dyra som jag trodde! Kanske vart att kolla upp haromkring - de jag sag for ett tag sen i en butik var svindyra och inte tillrackligt kompakta heller. Tack for tipset!

Andina
0

Jag gissar att det nog finns gott om dem i Holland - det är ju "trångt" där (jämfört m Sverige).

Kollade lite och ser att de ligger i samma prisklasser också, som här. Och de finns i olika storlekar. Kanske kan du hitta nå't kap på auktion också? Jag tror denna sida är en budgivningssida…www.kapaza.nl (?) - där finns i alla fall en miniugn som jag tror kan ges bud på

Lycka till i alla fall - för självklart ska du unna dig en ugn!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

DesK
0

Ett tips kan kanske vara att du lägger maten på aluminiumfolie och gör ett paket av det som du sedan kokar på till exempel en kastrull med kokande vatten. Om du har microvågsugn så kan många rätter lagas på liknande sätt i form eller på tallrik under lock  Glad

/Désirée

[Columba]
0

Ibland kan man använda en stekpanna med lock. Ytan får ju inte färg på samma sätt som i ugn förstås.

[Columba]
0

Ibland kan man använda en stekpanna med lock. Ytan får ju inte färg på samma sätt som i ugn förstås.

Endtyme
0

Jag råkade laga ett sånt recept till middag just idag. Här.

Annars funkar det väl för det mesta att först sjuda fisken i buljong och sen krydda, addera sås etc. enligt ugnsrecepten.

Mojjan73
0

Man kan panera fisk i malda fläsksvålar & fritera i kokosfett, blir mums. =)

Eller göra fiskgrytor? Har tyvärr inget recept rakt upp och ner.

[turnipcris]
0

Tack for era tips! Keep'em coming om dar e fler som har bra ideer darute :)

aussiemia
0

Fiskburgare.

Mal (eller iallfall finfördela fisken), blanda med ägg och kryddor, typ gräslök och stek i smör. Servera med en god kall sås.

Här i au så ångar dom ganska mycket. Ser inte så svårt ut, linda in fisken i folie och lägg i en kastrull som du ställer i en annan kastrrul med vatten i som sjuder.

På det viset kan man tydleigen ockå baka för det har jag sett på tv.Flört

aswedishsmorgasbord.com