Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-kötträtter
Läst 5825 ggr
Endtyme
0

Indisk allt-i-ett-gryta

Köttfärsrester, blomkål, squash och andra godsaker. Själva receptet med bilder, mängder och how-to finns här på min blogg.

Jag lägger upp inlägg om LCHF-mat och recept på min blogg flera gånger i veckan, men det känns lite fel att bara hänvisa dit varje gång jag vill lägga in ett recept här på Kif. Och att sitta och mixtra för att få in hela inläggen, med alla bilder på rätt ställen, här, känns inte heller hållbart i längden (läs: kommer jag inte idas). Hur tycker ni att jag ska göra?

Margareta
0

Det är väl jättebra att du länkar till din blogg. Det är helt ok tycker jag! Trevlig läsning!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mcshep
0

Det där såg riktigt gott ut Skrattande

Bokmärker din blogg

Endtyme
0

Tack tack! Glad

Då börjar jag peppra er med matlänkar framöver då. Flört

Margareta
0

Gör gärna det! Det var så Airam började och nu ger hon ut kokböcker med Annika Dahlvist.

Numer pensionär i Nynäshamn

babo
0

Mycket bra - jag behöver mer recept "allt i ett gryta". Förr gjorde jag gryta på morötter, kålrot, kål, lök, potatis, kött eller köttfärs mm, mm. Nu saknar jag dessa grytor. Blomkål är ju jättebra.

Det hade varit roligt att veta mer om de indiska kryddorna -- kan du möjligtvis ge information om dessa…

Jag tror mig veta att ingefära är nyttigt… senap mm.. curry gillar jag…

från en som inte vet så mycket… Obestämd

birma
0

Oj, det där verkade gott och så behändigt med allt-i-ett. En liten tuff Freja till katt du har som käkar indiska kryddor. Måste ju prova den där grytan. Dels för den låter god, dels för den verkar behändig att laga till och inte minst för att se om katterna gillar den.

Skrattande

Bokmärker nu.

Endtyme
0

#5 Jag vet inte så mycket om indiska kryddor egentligen, mer än att det brukar bli gott och smaka "rätt" om man öser på ordentligt med sånt som chili, koriander, spiskummin, kardemumma (hela kapslar), bockhornsklöver, gurkmeja, kanel, ingefära, anis och såklart färdiga blandningar som garam masala och curry. Olika kryddor används i olika delar av landet, men jag har ingen riktig koll på vilka kombinationer som hör ihop egentligen. En googling kanske kan ge bättre svar än jag? Flört

#6 Kul att höra! Och ja, hon är lite konstig. Glad

Karen
0

Vi lagar ofta indiskt har, t ex kottfars, hur enkelt som helst, ar ju i princip bara en bolognese fast med garam masala och lite andra kryddor i ( tex mycket ingefara,vitlok och chili, och cumin anvander vi ocksa)

Och far inte glomma bort the old Slow Cooker…som ocksa ar perfekt att laga curries i  fran morgon till kvall.Flört

Endtyme
0

Jag har läst en del om slow cookers på nätet och det låter som en utmärkt uppfinning. Synd att de inte finns i Sverige!

[Pennylane1]
0

#8 med cumin, menas spiskummin och inte kummin va?

Karen
0

ja spiskummin ar det,och sa brukar jag ta lite tomatpure ,men inte mycket, kottfarsen ska vara ganska torr.