Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2210 ggr
Mozzarellan
0

Läkare i Italien...

Var hos en  italiensk läkare som faktiskt hade lite hum om vad jag sysslade med

Han kallade det en "switch" och att det var en kanadensare vid namn Di Paquale (metabolic diet)som hittat på denna variant att äta och blivit jätterik på kuppen.

Han sa att man skall släppa loss och äta fritt en dag i veckan annars är det farligt för min hälsa.

Jag lyssnade bara med ena örat, nickade och lät honom hållas.Gick hem och fortsätter på mitt sätt.

Här finns ister coh det är väl ett bra fett?

Lardo.äts som skivat pålägg eller kan anvädas som fett vid stekning.

Aldrig sett kokosfett här.

Margareta
0

Din läkare kan vara påverkad av Montignac också - han skriver lite om "ätardagar" - även Paulun har eller har haft med det i sitt koncept.

Ister är jättebra. Kokosfett kanske du kan söka i någon butik med asiatisk/orientalisk mat om det finns någonstans.

Numer pensionär i Nynäshamn

[Columba]
0

Månne det är Mauro Di Pasquale? Han tycks vara kanadensare.

Mozzarellan
0

Ja det är just den mannen

.

Underbart , nu kan jag fritt äta Lardo med lite nymalet vitpeppar..Det smälter i munnen och smakar mums.

Visst fins asienlivsmedelsbutiker som jag genast skall ta en koll i ang kokosfett.Hur använder du kokosfettet? Bara vid stkning?

AnnaLundgren
0

En kompis till mig i holland har gått ner 20 kg i vikt på detta, kanske lite mindre fett än vad jag äter men bara kött och grönsaker. Denna kunskap är gammal, beprövad - och tyvätt bortglömd av alltförmånga alltför länge.