Forskarna börjar ändra sig
Blev glad då jag läste i vår lokaltidning "Piteåtidningen " en artikel som hade rubriken "Mättat fett kan vara nyttigt! En ny forskning från landstinget i Kronoberg slår fast detta. I artikeln står också "att det finns en vedertagen hypotes om att fet mat ger hjärtinfarkt, men det är bara en tes som egentligen inte har blivit bevisad".
Studien visar också att frukt och grönsaker innehåller nyttiga ämen och vitaminer, men många av dem är fettlösliga och det innebär att vitaminerna inte tas upp av kroppen om det inte finns tillräckligt med fett i kosten.
Så vi kan lugnt fortsätta äta fet mat och bli friskare och friskare, smalare och slimmade
Ja, visst är det kul! Det har skrivits om detta lite här och där på sistone!
Jag bor i Piteå! Gör du?? Det finns en och annan norrbottning här på sajten! 
Jo, jag bor i Piteå också. Kanske vi har stött på varandra? Måste gå in hos dig och läsa på. Ha en bra dag!
Ja, jag läste den artikeln i PT! 
Vad kul att du också är piteåbo! 

Oj här vart det en liten Pite klubb

Så jag måste bara in och skriva lite
uppvuxen i Ume men bor nu strax utanför Stockholm och nära Enköping.
Hej på er norrlänningar!
Jag mår så bra på denna kost och kommer att fortsätta, men måste någon gång per år få äta en "äkta" surströmmingsklämma. Det tillhör livets goda tycker jag, norrbo som jag är!

Ja det är min tanke också det kan man bara inte försaka 

Min svärmor och andra släktingar bor i Piteå eftersom min man kommer därifrån. Kul läsning!
Numer pensionär i Nynäshamn
Hej! Här är en fd Pitebo! Bor och studerar numera i Luleå.. men är hemma rätt ofta. För Pite känns fortfarande som "hemma" ;)
Tänk ändå att vi är så många Piteåbor som figurerar här. Tänkte en kväll att det inte vore så dumt om det hade funnits ett kafé eller restaurang som hade LHCFvänliga alternativ i Piteå eller förstås andra städer också. Men det kanske blir så småningom?
Kreatia - Man kan fråga sig fram på kafeerna.. numera struntar jag i om jag "avviker"..
På Ekbergs kan du t ex köpa salladstallrik och byta bort bröd å majs å sånt, mot extra skinkskiva eller ägg eller vad du vill. De är väldigt tillmötesgående. Bed om majonnäs eller grädde istälelt för deras dressingar, som är rätt söta.
I Småstaden på Röda Lyktan käkade jag "osttallrik" till kaffet häromveckan, bad att få köpa ost och de plockade ihop en hög fetaost och en rad vanliga ostskivor. Hade säkert gått att få köpa annat också, typ påläggstallrik.. Jag betalade en tjuga för osten och fick en lagom dos.
Ja Kreatia, jag önskar att det inte ska vara så komplicerat att beställa då man äter ute. Vore bra om det fanns färdiga LCHF-alternativ. Men ju fler som efterfrågar sådana, desto större chans att de ordnar sådana alternativ.
Tack för tipsen kaisakavat! Då vet jag var jag kan fara för att det inte ska bli så "besvärligt" både för mig och den som tar emot beställningen!
Hittills har jag bara ätit på restaurang en gång sedan jag började med LCHF. Jag har aldrig ätit något på fiken, förutom insmugglade "Aylas ägg- och baconmuffins"!