Kolhydrater i svininfluensavaccinet?
Om man inte tål kolhydrater, kan man bli sjuk och darrig/svimmig av det nya vaccinet då, tro? Finns det mycket kh i vaccinet? Någon som vet?

Tror inte det skulle vara eventuella kolhydrater som ställer till det, snarare kvicksilvret och andra gifter.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vore det bara kolhydrater att bekymra sig över i vaccinet skulle jag inte tveka att ta det….
Om det skulle vara kolhydrater i det så är det så små mängder så att det inte spelar någon roll. Nej, det är allt det andra, som kvicksilvret, som gör det läskigt.

Det finns också helt andra frågor som kan påverka om man bestämmer sig för att vaccinera sig eller inte. Jag kommer inte att göra det, men mitt beslut grundar sig inte på någon rädsla, utan på att hela pandemihistorien har blåsts upp bortom all proportion, och att ingenting tyder på att det är någon vinst att ta sprutan. Dom som har tagit den har i regel haft lindriga besvär, oftast inte mer än ömhet kring vaccinationsstället. Vad kvicksilvret kan göra i ett längre perspektiv vet vi ganska lite om, men kan man undvika det så är väl inte det så tokigt.
Influensan i sig har ju inte varit någon av de värre farsoterna, och även om hela befolkningen så småningom får den, så handlar det ju inte om massdöd eller ens massor som får svåra besvär. Vi vet strängt taget inte om fler kommer att dö eller få bestående men av vaccinationen än av själva influensan. Att i det läget gå ut med det budskap som WHO och våra myndigheter har gjort ser jag som sällsamt oansvarigt. När det också visar sig att bara hälften av sjukvårdspersonalen är beredda att vaccinera sig, och att det råder mycket delade meningar i det lägret, då blir jag än mer tveksam till hela historien. Bra kassako för vaccintillverkarna, men för oss vanliga dödliga bara en dyr historia som inte ens bidde en tumme.
Sprutan är på 0,5 ml… om det skulle varit kolhdyrater i den så är det alltså väldigt lite…
Haha, detta låter onekligen som en fråga skriven på skoj…