Kesoplättar
Jag hittade ett recept på Kesoplättar som är fantastiskt gott. Man kan äta dem som de är eller också använda dem i stället för t.ex potatis.
1 liten burk Keso, 250g, 2 ägg, 1 msk husk eller lite mer om man vill att det skall bli fastare smet, lite salt och peppar. Låt stå ca 10 minuter så att husken hinner svälla. Blanda allt och stek mindre plättar i mycket smör och långsamt så att smeten hinner stelna innan du skall vända på dem. Jättegott!
Vad är husk?
Husk är pulvriserat psylliumfröskal med 0 kolhydrater. Finns att köpa på ICA men är rätt dyrt så jag skickat efter från Topformula.se
man kan väl lika gärna mixa vanliga psyllium (som är billiga) i en mixer? ngn som provat?
#3 har inte testar men det kanske kan vara en idé att göra det. Prrova kan man ju alltid göra 

Plättar!!!!!
Ojjjj, så stekt fläsk till.
Min middag är räddad.

Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Just precis Ballo, åt det i förrgår med löksås, det var så jättegott att jag höll på att föräta mig
Löksås? Hur gör man en sån?
VAD äter Ni istället för sylt?
Vad använder man istället för mjöl när man gör en sås?
Stek lök, häll i grädde och låt puttra. Ev. lite soja eller peppar.
Eller?

#7 Jag brukar används riven ost för att få såser tjockare.
Istället för sylt kan jag äta färska bär (frysta färska).

Mätt som en plätt!!!
När jag började med maten upptäckte jag att jag inte hade Keso.
Jag tog 2 dl grädde i stället. Jätte gott.
Konsistensen blev inte 100 men godkänt.
Såsen gjorde jag på 1 lök 50 gr smör 1/2 dl grädde och 1 msk pofiber, den blev toppen.
Stekt rimmat fläsk till detta.
Detta kommer att vara en återkommande maträtt.
Tack Goldcamilla 
Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
#3 ang att mixa vanliga psylliumfrön så blir det inte kolhydratsfritt som husken ska vara… husk är enbart skalen (husk betyder fröskal)
Jag har textat att mixa och det blir vassa skaldelar som inte blir pulveriserade alls , funkar inte på samma sätt enl. min erfarenhet, och som sagt, då får man räkna kolisarna också.
Jag har aldrig provat att mixa psylliumfrön för jag är helt nöjd med att köpa dem pulvriserade och jag kan inte känna något av dem, varken smak eller konstig konsistens. Det är precis som mjöl. Det är kanske dyrare än att köpa dem hela men ett paket på 200 gram pulver är mycket drygt. Jag har det i flera veckor och då använder jag det i brödbullar, sås och lite annat som jag vill ha bättre konsistens på.
Nu har även jag testat detta till middag… jag tänkte vara fiffig och steka plättarna i en liten plättlagg, men guud vad det fastnade
Gjutjärn är mao. inte att rekommendera.
Men när jag efter första omgången bytte till teflonstekpanna, samt adderade lite mer husk och satte i en gnutta grädde i kesosmeten samt kryddade lite mer så blev det helt okej.
Fast…. det tog en oherrans tid att få dem såpass fasta att de går att vända, typ tio ggr. längre än med vanliga plättar. Men när man vet om detta så kan man ju ta med det i beräkningen och slipper stå där och "trumma" med fingrarna 
VH!/K.

Testade just att ha kesoplättar till lax med crème fraiche- och fetaostsås. Mmm, jättegott! Jag tog 1,5 msk husk och konsistensen blev himla bra. Tycker inte det tog så värst lång tid innan jag kunde vända på dem. Gyllenbruna och fina i färgen blev de också.
Tack för receptet!
mums.. vad goa de var
blandade hallon med grädde och la på.. blev som efterrätt 
Jag tog med lite stekta champinjoner, det var gott. Behöver ha lite förändring i Keso-plättarna

Hittade detta recept också… och måste säga att det är en av mina favoriter just nu.
Såå himla gott.
Och dom går ju att variera in i det längsta.