Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6986 ggr
Skrutt
0

LCHF & proteinpulver!

Hej ni som använder er av proteinpulver!

Vad blandar ni den med? Själv kör jag på grädde.Tycker det är smidigt sätt att få i mig energi innan min träning.

Nån som provat proteinpulver blandat med äggmjölk?

Angående dom där protenpulvrena man kan baka med. Kan man använda bara pulver i stället för mjöl, hur blev resultatet på tex pajdeg? När man läser om dom så står det att man skall byta ut 25 % av mjölet mot proteinpulver, men vi LCHF:are vill ju inte ha mjöl i alls.

flikkan77
0

Jag blandar mitt protenpulver med lite vatten och  ca 1 dl creme fraich. Blir som Chokladmousse, eftersom jag har chokladsmak. Nästan lite för gott dock. Oskyldig

"You just have to belive…"

JAUS
0

Att blanda protein pulver i äggmjölk är lite onödigt då äggmjölk redan innehåller gott om protein.

ullisbullis
0

Det beror nog på vilket proteinpulver du använder.

Jag har försökt baka med Bakepro flera ggr men jag tycker inte att det blir gott. Däremot har jag bakat smulpaj med bär och gjort pannkakssmet/våfflor på Kaseinprotein. Det blir jättegott. Till pajdegen blandar jag också i kokosmjöl(Veganlife på nätet). Jag använder ett protein som heter Nightpro(vanilj) från Gymgrossisten(nätet).

Skrutt
0

#1 Det lät ju mumsigt Glad skall ha det i åtanke när jag köper med chockladsmak.

#3 Menar du att tex bröd inte blir gott men pajdeger funkar det till? Åhh våfflor och pannkakor var länge sen. Så det går att baka med Nightpro bättre än bakepro? Japp gymgrossisten handlar jag också mitt proteinpulver Glad

ullisbullis
0

#4 Jag menar att jag har provat både pajdeg och bröd med Bakepro, men jag kan inte alls med smaken- torrt och dammigt på något sätt. Jag är inte så kräsen annars men smaken är ju så klart olika så det kanske är bra att fråga någon annan också om det är Bakepro du funderar på att köpa.

Ron-Jag
0

Tänk bara på att proteinpulver med smak oftast även innehåller aspartam och aspartam tål inte uppvärmning.

Jag har köpt whey 80 naturell för det är billigare än Bakepro.