Kosttillskott i förebyggande syfte?
Jag äter LCHF sedan 2-3 månader tillbaka och känner att jag mår kanon av det. Jag har dock börjat fundera på det där med kosttillskott, jag håller inte ordning på hur mycket jag äter av olika saker för att få i mig allt. (Vilket jag absolut inte gjorde innan heller). Jag tror dock att det generellt kan bli lite väl lite grönsaker i min kost och lite väl mycket mjölkprodukter. (Äter dock mer grönsaker än vad jag gjorde förr.)
Jag äter alltså inte i närheten av fakir eller så, men jag funderar på om man inte borde ta några tillskott "för säkerhets skull", när jag nu försöker vårda kroppen genom rätt mat så vill jag ju göra vad jag kan för att den ska få allt den behöver i övrigt med. Har ju läst här att vissa mått bättre efter olika tillskott, så man kanske ska ha något i förbyggande syfte?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Alla studier som gjorts pekar på att onödigt intag av tillskott ger sämre hälsa eller ingen vinning alls.
Har man däremot en brist, så kan det göra skillnad (ovanligt på LCHF).
D-vitamin, men även omega3 i de fall man sällan äter fisk, har vi normalt brist på och är vettigt att lägga pengar på.

http://www.fineli.fi/topfoods.php?lang=sv kan du kolla topplistan för dom flesta vitaminer, som du ser ligger kött, lever, ägg och ost högt upp på så gott som allt, det som oftast ligger över är kryddor men att äta 100 gram basilika är väl ingen höjdare…

Tack för svaren! Ska investera i tillskott av D-vitamin och Omega 3 då.
Jag äter inte lever, nåt man missar då?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.