kan vi äta allt detta?
Hittade en sida som har massor av gott och det står att det är low carb överallt.
Kolla in och meddela mig gärna

Ingredienser:chokladbelegg med sötstoff (maltitol), kakaosmør, isomalt, natrium caseinate (mjölk), mjölkfett, inulin, erythritol, kalsium karbonat, naturlig og kunstig smaksstoffer, emulgator (soy lecithin), fortykner(emulsifier), salt, sötningsstoff (acesulfame), kalium og sucralose, maltitol sirup, smør, naturlige smaksstoffer, kalium sorbate og emulgator (soy lecithin) og fortykner (emulsifier).
NEJ! Ren kemibomb och de övriga varor på sidan är likadana.
Lchf innebär inte bara LC men även rena råvaror utan tillsatser, så långt det är möjligt. Helst Kravmärkt och ökologisk.
Läs dessutom "Den hemliga kocken" och "Äkta vara" av Mats-Eric Nilsson. Finns bl.a. på City-gross för 32:- st eller beställ fraktfritt från Bokus till ca. samma pris.

Low carb jämfört med vad?
Jag skulle inte ens tänka tanken att äta det som finns på den sajten.
de har jordnötskakor där som inte är SÅ illa, men de är väldigt små och har 1,2 gram kolisar per kaka. (storlek ungefär som sådana där små kardemummaskorpor/sockerskorpor Men de innehåller vetemjöl så är man känslig för spannmål så bör man itne äta dom.
jg köper mitt sukrin därifrån och köpte en påse jordnötskakor en gång, Men det är dyrt med 58 spänn för drygt 300 gram.

Pennylane1
Vad använder du "sukrin" till. Hela grejen med lchf är vi ska inte ha något sött att underhålla sötsuget alls. Vad sött man än äter, kolhydrat eller ej, tror kroppen att det är socker och öppnar för insulinet och lagrar fett.
"Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner----" står där.
Ja snabb fruktsocker som är den sockerart som är allravärst att öppna för insulinet.
jag har inget direkt sötsug och vi är väldigt många som gillar lite sött ibland… är man inte diabetiker är det nog ingen fara alls med sukrin och det är det tillsammans med stevia som brukar rekommenderas härinne till dem som vill ha, kanske baka och bjuda på etc.
och jag håller inte med om att "hela grejen med LCHF" är att inte underhålla sötsuget. Vi har olika anledningar att vilja dra ner på kolhydraterna. LCHF äter man om man håller sig under 60 - 100 gram (finns lite olika siffror) och var och en gör precis som det passar en själv bäst!!
Jag får inget extra sötsug när jag använder lite sötningsmedel i t ex mitt te och i min äggmjölk när jag har kakao i den.
Skulle inte tycka att det är gott utan. Har ingen stor övervikt och går neråt.

"Don´t feed the beast"
Jag väljer att försöka hålla ner mängden sötma men bara använda naturlig sötma dom gånger jag ändå vill ha det.
Begäret efter det söta taggar lätt ner sig till väldigt låga nivåer bara man konstant håller igen på det man matar det med
Idag är det fredag och jag ska precis dra igång glassmaskinen inför fredagsmyset.
Sötningen i glassen består av 1/2 tsk vaniljsocker, lika mycket honung samt en 1/2msk ananaskross.
Den mängden räcker gott till en sats på nära en liter när smaklökarna är lchf-anpassade.
Mat..Lyssna på ordet!
Mat är det vi ska äta. Mat är någonting någon skördat eller slagit ihjäl (för oss att äta;-).
LCHF är inte bara mindre socker, det är mat.
Har dina förfäder någonsin ätit detta? Om svaret är nej, ät det inte, köp det inte. Låt inte heller som som säljer det få positiv uppmärksamhet. Rikta denna istället till de som producerar "mat".
Ha det bra. Kram!
En av de positiva effekterna av LCHF har för mig varit att jag numera nästan aldrig har huvudvärk. I början antog jag att det berodde på kolhydraterna på något sätt. Jag har sedan börjat fundera på att det likaväl kan bero på att jag äter så mycket mindre tillsatsämnen nu.
Visst får jag i mig lite t.ex. i kokosgrädde, men det handlar ändå om en bråkdel av det jag fick i mig tidigare.
Jag har inte kollat in vad det finns på mindresocker.se men om det innehåller en massa tillsatsämnen skulle jag akta mig. Jag gör hellre mina godsaker själv.
Är insulinbehandlad diabetes 2 patient och får inget som helst insulinpåslag av Sukrin och har aldrig blivit triggad av sötma heller så det är nog olika från person till person. När jag blev diabetiker tog jag bort sockret i kaffet för alla sa att man vande sig, men nej, det var efter 6 månader lika äckligt att få i sig kaffet på morgonen och de andra kopparna under dagen lät jag bli. Så efter de 6 månaderna gav jag upp och tillät mig att ha suketter i, efter det var kaffe gott igen och en njutning att få smutta på.
En av poängerna med LCHF, som jag ser det, är att äta ren mat och nyttig mat. Jag skulle hellre göra mitt godis själv eller äta frukt, än att äta sk. LowCarb-godis med en massa skräp i.
Det är ingen som vet hur alla dessa tillsatser o sötningsmedel påverkar oss.
Också att man tar bort smaken för det söta genom att äta LCHF, då ska man väl inte äta godis till det?

Det typiska med Low-carb-godis är att det stillar inget godis-sug, det är bättre att helt avstå godis och efter ett tag är man inte intresserad av godis längre.
Produkterna på den här sidan är för övrigt späckade med olika kemiska tillsatsämnen, moussen vågar dom inte ens tala om vad den innehåller!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Äter vi tillräckligt med fett kommer inget sötsug och kommer de så är det så sällan. Att va gör de då om man sätter så de smakar sött?
Livets små glädjeämnen, att man klarar att hålla lchf i längden.
fd? Diabetiker