Hjälp inget händer
Då är man åter på gång med lchf, tappade bort mig i det under min graviditet och har ramlat i sockerfällan igen. Nu 2,5 mån. efter min grav. som innehöll insulinbehandlad diabetes mm så är jag tillbaks igen. Men nu bär jag på allt för många kg, ja det gjorde jag innan grav. med så egentligen med men det är väl ungefär 8 kg plus och då hade jag många kg innan att gå ner efter tidagare graviditer. Egentligen är jag ingen nybörjare på detta med lchf men denna gången funkar det inte för mig. Går i stället upp!!! Vilket jag inte tycker jag borde göra eftersom mitt BMI i dag ligger på 39-40 i dag. Ja ni fattar ju själva. Började kolla mitt intag och kanske ligger det kcal mässigt högt men vid tidigare vitknedgång med lchf så har jag inte behövt tänka på kcal och det har ändå funkat. funderar nu på att köra 80-80-20 eller mer min egen variant med 100-80-20, ja 20 gram kollisar är inget jag tänker sikta på men dit är det tillåtet liksom. Bör väl med detta hamna runt en 1500 kcal om dagen men mitt problem är att jag inte vet va jag ska äta för att få dessa tal rätt. Försökt få till det men det är svårt, vill ha tips och tankar på hur jag kan göra.
Trots min storlek så har jag nu kommit i gång med träningen igen, 3 gånger på gym i veckan och minst 4 raska promenader med barnvagnen där flåset är på topp. Sen är siktet även inställt på ett pass med min blossom dvd. Jag har aldrig rörelsemässigt haft ont av min vikt men hälsomässigt håller detta inte hur länge som helst även om jag idag inte har några problem men nu vill jag ner i all fall 35 kg, det får ta tid och jag siktar på halvtid till nästa sommar men som ni förstår vill jag inte gå upp i vikt. Har inte heller minskat cm mässigt i midjan utan gått upp där med.
Så hjälp, råd och tips behövs!
Hej lindhis och välkommen hit (eller åter, om du varit aktiv här förr!)
Först en fråga: ammar du nu? För då bör man ju ta det lugnt med kaloriräknande hit och dit.
jag ammar inte pga personliga omständigheter. så det hindrar inte mig från att gå ner i vikt
blir knäpp… va dags för vägning i dag och har visseligen tappat lite 1,5 kg men gått upp ytterligare 2 cm i midjan. Får inte i hop detta alls. Nu äter jag max 1800 kcal om dagen, max 20 gram kollisar och sen hamnat på runt 129 gram fett och 100 gram protein. procentmässigt så va de okej med.
Jag mår ju bättre men eftersom jag har den vikten jag har så är det även tvunget att gå ner i vikt.

Glöm inte bort att denna kost också förändrar fett till muskler som kan väga mer och kännas som de tar större plats. Har också läst att det finns de som upplever att fettet förflyttar sig från resten av kroppen till magen innan den försvinner
Undrar också hur länge du har hållit på denna gången?
Glömde nästan Välkommen tillbaka 
Lindhis, det verkar ju jättebra med 1, 5 kg /vecka! Tänk på att du varit igenom stora och för kroppen omskakande omvälvningar - graviditet och födsel - så din kropp behöver känna sig trygg igen! Var snäll med den och ge den näringsrik mat!
Glöm inte att en långsiktig viktminskning är bättre än en snabb- du får inte stressa kroppen då hamnar du i svältläge
nä jag stressar inte kroppen men tycker de va så mysko med att cm ökar runt midjan men jag fortsätter. mår ju bra och har mer ork och känner mig inte så sliten som många andra småbarnföräldrar.
Magmuskler är de inte än kan jag lova, tar ett tag att få tillbaks dem då jag är snittad och inte bikinisnitt.
denna gången har jag vart i gång i tre veckor men först förra veckan lite mer koll och denna veckan nu total koll på kollisar. se om jag hittar min fälla liksom.
Fortsatt inget resultat verken i midjan eller vågen men jag kämpar vidare med min mat och min motion, kanske har rumpan minskat lite för byxorna sitter lite lösare över den. tycker dock att kroppen snart borde släppa lite kg eftersom jag nu äter max 1800 kcal om dagen och max 20 gram kollisar men jag får väl dra ner lite på proteinet med och ner på kcal för att se om det kan lossna, får blir start med de nästa vecka. Kanske dags för fakirdiet nu. Eller så vill kroppen inte släppa kg än för trots allt så har den ju blivit av med 20-23 kg sen juli även om de va grav. kilon som jag gick upp. Just nu ligger mitt delmål inte mer än 4 kg till jul som ska bort låter de ta tid men vill ju ha lite delmål, hade ju från början hoppats på mer men det går inte inser ja ju så då drar vi ner på målsättningen till jul.
tips på hur jag bäst äter fakirmat?
rent kött/fisk/fågel samt smör… det är ju det som är fakir!
Bara protein och fett