Kan vi inte sammanställa lite?
Sitter ibland och letar efter nå't recept som jag kommer ihåg att jag sett och får bländra bland miljoner inlägg. Jag gillar fortfarande inte hur det här forumet är uppbyggt, har någon t.ex. lyckats hittat inlägg med sökfunktionen?
Kunde vi inte skapa en tråd som heter t.ex. LCHF bröd. I den lägger vi in grundrecepten för oopsies, Lembas, Nötbröd, etc. Inga kommentarer och annat, bara recepten med hänvisningar till orginaltrådarna för vidare diskussioner. På så vis skulle alla nya kunna hitta "alla" brödrecept på ett och samma ställe. Tråden skulle gärna låsas så att den alltid ligger överst i bröd forumet. Samma gäller för andra recept som ofta efterfrågas (äggmjölk, ungspannkaka m.fl.) Tror att det skulle bli lättare att hitta för nya såväl som gamla användare.
Bara en idé. Vad tror sajtvärdarna?

Jag tycker att det lät strålande!!
Bra frukaos!
En stor sticky-tråd likt "Vanliga Frågor och Svar" som heter "Populära recept och maträtter" där länkar till recept-trådar finns kanske vore något?
Tja, för mig låter det OK. En tråd där man alltså länkar till original-recepten, och ingen diskussion?
Föreslår att någon skapar en sådan tråd, helst någon som KAN länka. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag kan ta på mig att starta tråden men sedan måste nå'n Sajtvärd (eller nå't sån't) "låsa" tråden och hålla ordning på den så att det inte blir en massa kommentarer och annat.
Eller kan den som är typ Admin här skapa en tråd som inte går att svara på? I så fall kan ju den personen lägga in recept allt eftersom…

Sen funderade jag och insåg att recepten måste skrivas ut om det ska vara nån vits med tråden 

#6 Förklara gärna hur du tänker nu, för jag tycker nog det funkar bra utan att skriva ut recepten - med bara länkar alltså.
#4 Låsa går alltid, men då kan ju ingen lägga in länkar.
Bättre då att man bestämmer från början att folk inte ska kommentera, och att vi Medarbetare tar bort kommentarerna när de kommer… Eller?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#7 Jo, om jag kommer ihåg att det var nåt recept med majonnäs i t ex, då måste jag ändå gå in i alla länkar för att hitta det. Ligger grundreceptet i tråden behöver jag bara läsa på ett ställe och kan sedan gå in via rätt länk för att läsa mer.

Tycker att det är en bra idé! När jag söker något så visst hittar jag det tillslut om jag har fått in rätt sök ord men det kan ta en himla lång tid när man behöver receptet fort
ibland hittar jag det inte alls!
Mycket bra idé.

Bra idé FRU…yrkesskada?
En tanke är också att folk lägger in sina favoritrecept, för då får vi ju just de recept som kanske är mest intressanta också. 
Vad tycker ni, ska vi ha recepten direkt i tråden eller länka till dem?

Tycker man kan länka till dem för då kan man läsa hela tråden om man vill och vissa recept utveklas utav de som prövat, tex äggmjölk finns ju massor av olika recept + olika kryddningar finns som förslag, vissa bröd utveklas eftersom folk provar sig fram osv.
Direkt i tråden, smidigast och ger överblick, jättebra idé!
Smörälskare
Jag tror det blir ett väldans (Dubbel-) jobb om recepten ska skrivas in i två olika trådar… dels i den "ursprungliga" tråden, där man kan kommentera och utveckla recepten m m och dels i denna tråd.
Oavsett om trådskaparen är den som tipsar om receptet eller om det är en Medarbetare som ska hålla koll på't och skriva in/kopiera-klistra in- och länka.
Jag tycker, personligen, att det inte är nödvändigt med denna slags tråd - kanske kan rubrikerna i vänstermenyn ses över och 'rationaliseras' lite mer istället.
Vi har ju bokmärksfunktionen också - och är det något särskilt recept som jag verkligen vill ha lättillgänglig så kopierar jag den till min dator i alla fall…
Men det skulle däremot kunna vara lite "kul" med en så'n tråd som FruKaos föreslår. Men då tycker jag att det räcker med en länk till ursprungstråden. Möjligtvis med tillägg av en kort beskrivning på några få ord, t ex:
Lembasbröd - med bl a ost och majonäs Frukaos
Pones - Scones av Pofiber Missaz
Vill man hitta något med någon särskild ingrediens eller dyl i, då kanske man kan ta till sökfunktionen här (eller som jag hellre gör, för att få bättre träffar använda mig av Google sökfunktion - "lembasbröd site:kolhydrater.ifokus.se).
Tack för ordet! :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#12 Båda delarna, grundreceptet i tråden men även länken för den som vill "fördjupa sig"
Recepten finns ju redan på forumet. Tex bröd, det finns en grupp för
Mat - Bröd och brödbaserade rätter.
Om man tvunget måste ha en tråd om det så räcker det väl en länk. Det måste ju blir en jättelång tråd om man skriver dit recepten också.
Bara en liten fundering.
Och hur många nitade recept(-tips-)trådar ska vi ha?
Bröd - Frukost - Ägg - Fisk - Kött - Soppor - Äggmjölk?
Och jag har förstått att det inte går att låsa en tråd under en "underubrik" - låses den blir den låst under "Senaste inläggen" också… och det blir många låsta trådar då till slut.
Näe, jag tror det blir pannkaka (kaos…) av alla 'dubletter' (lchf förstås)!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Jag håller med Mervi, jag tror inte det funkar effektivt om man ska ha hela recepten i en ny tråd. Hellre då bara titeln på receptet och en länk.
Söka på ingredienser är nog överkurs, tyvärr. Sajten är ju inte utformad för vad som helst heller, och vi kan inte förändra något - det är som det är.
*Tar bort - det var ju bara en upprepning…*
Om jag vill hitta receptet på Mandelmjöl så får jag leta ett tag. Det är inte heller direkt ovanligt med inlägg typ: "Vad är Oopsies? hur gör man såna?". Det var av den anledningen som jag tror att en tråd där man samlar dom mest efterfrågade recepten kan hjälpa besökare. Om de ligger med själva receptet i samma tråd kan man också skriva ut dom på en och samma gång. Fast samtidigt blir det enklare att få en överblick om man länkar…
Jag tänkte mig att man skapar sammanställningar av det som oftast efterfrågas. Oopsies är ju ett bra exempel men även Lembas, Polarbröd, Mandelbröd etc. Iofs kan jag göra en egen tråd å så lägger jag in de recept etc som jag vill kunna hitta. Tänkte bara att det kunde vara en bra hjälp de som är nya.
Problemet om man inte kan låsa trådar är att tråden kommer att försvinna ner i trådlistan eftersom ingen kommenterar…
Man kan bokmärka de trådar man vill hitta igen.