Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2794 ggr
Solpuss
0

Äggmjölk på FB

Tittin!

Solpuss har fastnat på facebook. Vill sprida budskapet att äggmjölk är fantastiskt, så jag har skapat en grupp där för oss frälsta eller andra nyfikna.

Varmt välkomna alla goa, glada kif:are! Glad

Vi som väljer äggmjölk

*solkramar*

skogs-tolva
0

'Joinat gruppen'  Skrattande

Countrygirl
0

Har ätit enligt LCHF i sedan i maj. Det händer inget på vare sig vågen eller med måttbandet. Men jag har en bakgrund med jojobantning så kroppen är väl otrygg än så länge. Tänkte ta i med hårdhandskarna och har läst GInoll av Skaleman. Nu blir det fakir ett tag framåt.

Testade äggmjölk för första gången idag. Det kan nog bli gott så småningom. Har man druckit cambridge kan jag nog få i mig äggmjölk istället för vanlig mjölk eller grädde i kaffet. Men hur mycket fett och protein är det i äggmjölk. Är det någon som vet?

julia61
0

Gått med!

Solpuss
0

Å, superfina ni!

Nu kan vi nog få fart på min lilla grupp!

Sitter med ett glas frukost med pepparkakskryddning, smakar ljuvligt. Tungan ute

Solpuss
0

#2 Här finns många som vet, men inte jag. *ler*

Du kan lägga in ditt recept i Min Mat och kolla själv.

Minns att jag läst en inlägg här där någon hade jämfört äggmjölken med näringslösning man ger patienter, och näringsmässigt var de snudd på identiska!

Jag kan inte med att ha äggmjölken i kaffe/te - där tar jag kokosolja i stället. Äggmjölken dricker jag smaksatt och varm.

[Pennylane1]
0

ska man bli tvungen att kapitulera snart tro… jag är med i Våga Vägra facebook. Är väl snart ensam i den …Flört

Solpuss
0

*skrattar*

Jag var tvungen att lägga ner min blogg - fick abstinens, så bidde det FB. Roligare än väntat.

*kram*

Effie
0

Jag har också gått med.

Problemet med Facebook och KiF är att man inte vet vem som är vem…Mitt namn och nick är ju ganska lika (Effie/Ethel); har ni lust att lägga till mig som vän så är det trevligt, men tala gärna om vem ni är på KiF, om det inte är uppenbart Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

cacao
0

Gick med nu!

Susanne Karlsson på FB och "cacao" här :)

Medarbetare på sajten irishcob

skogs-tolva
0

Jag är ju Monica så skicka gärna ett meddelande så addar jag er gärna!

Solpuss
0

Nu har jag (Lina) skickat flera vänförfrågningar. Glad

Solpuss
0

*puff*

mirjap
0

Gått med jag med. Trodde det var äckligt men jag doftade lite kardemumma och kanel i så blev det urgott!

Dricker ni det till frukost som…just…frukost?

Men det skiktar sig lite i kylen, ska det göra det? Smöret stelnar liksom på sidorna….

Effie
0

#13 Jag dricker alltid min äggmjölk varm, direkt (som frukost, eller kaffe på kvällen). Har läst i andra trådar att man får vispa den, om man haft den i kylen.

mirjap
0

Ok, tack.

Sassa60
0

#6 Nejå du är inte ensam!!

Här är en till som vågar vägra facebookTungan ute

Agyr07
0

Gick med i gruppen men är inte så aktiv på Facebook. Kikar in ett par gånger i månaden bara. Har lite koll på mina isländska släktingar via den.

Solpuss
0

*puff*

tamari
0

Jag var tidigare med på FB men tröttnade på alla lustiga"gåvor"! Det var kuddar, kramar (inte fel med kramar!)  och ölglas och jag minns inte allt. Funderar nu på att  gå med igen och hoppas på trevliga "gåvor" som tex ett paket smör eller ett glas äggmjölk ibland! Obestämd

[Pennylane1]
0

I går var jag jättenära att gå med men lyckades avhålla mig i absolut sista stund! Cool Nästa gång kanske jag löper linan ut!

Solpuss
0

#19 Jag är ju nybörjar på FB, men gåvorna lyser iaf hittills med sin frånvaro.

Däremot finns finfina dikter på vår sida. Glad

#20 Välkommen! Kyss

Margareta
0

Jag heter som här så mig hittar ni säkert. Skriv gärna vem ni är här så jag fattar. Inte så lätt alltid.

Numer pensionär i Nynäshamn

Effie
0

47 medlemmar i gruppen just nu. En del som jag känner igen, andra som jag inte känner igen. Men det är kul att den växer.

tamari
0

Har nu återvänt till Facebook och joinat äggmjölksgruppen. LCHF-gruppen också.  Alla mina uppgifter, foton och annat fanns kvar i FB trots att jag lämnade av för mer än ett år sedan. Jag kunde mao inte registrera mej på nytt eftersom kontot på min e-mailadress satt kvar.

solros_666
0

Jag är med också Skrattande

Solpuss
0

Nu är vi 60 medlemmar! Skrattande

[Pennylane1]
0

NU har jag kapitulerat och anslutit mig!

Solpuss
0

Kyss

flikkan77
0

Jag står och tvekar på om jag ska gå med i Facebook eller inte… Svår fråga!

"You just have to belive…"

Solpuss
0

Har funderat i ett par år, men hoppade in när jag var tvungen att lägga ner min blogg. Har inte ångrat mig, det är buskul! Tungan ute

FarfarRumpjuice
0

Äggmjölk på /b/!

Solpuss
0

*puff*

Effie
0

fler som är på facebook?

Lojs
0

Jag har joinat! Kul initiativ!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

raphanus
0

FB-gruppen har nu över hundra medlemmar!

Rebs
0

Har gått med jag också, även fast jag "fuskar" med mjölk eller grädde i kaffet ibland. Oskyldig

Emea67
0

Jag är en som vägrar FB Cool och ska nog hålla mig till det annars hade jag gärna varit med i, Vi som väljer Äggmjölk!Glad