Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4035 ggr
kitabu
0

Becel betalar inte kolesterolprov

I reklam i TV sägs att Becel sänker kolestrerolet på tre veckor. Annars får man pengarna tillbaka.

Jag ringde Unilever och frågade vem som skall betala  blodprovet efter 3 veckor. Om det ingår i den summa man får tillbaka eller om det bara är vad paketet Becel kostar som man får tillbaka.

Det var kostnaden för paketet.

Jag frågade då vart man skulle vända sig för att få det andra kolesterolprovet taget.

Sjukvården ställer inte upp och tar extra prover för att man skall beskräfta eller förkasta en annonskampanj.

Det hade Unilever inte tänkt på.( Nej de tänker nog inte så mycket)

Kundkontakten skulle undersöka saken och återkomma per mail.

Om fler vill ringa till Unilevers kundkontakt   är telefonnumret dit  020 33 10 33

Jag påpekade också att det var vilseförande reklam den film de visar med högar av nötter, mängder av avokado och fisk i jämförelse med ett paket Milda.

Nja, det var ju ämnat som en skämtsam inlaga.

Jag sa att jag tyckte att skämtet var malplacerat.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

savonit
0

HEHE jävla unilever som fuckar och juger åt alla.

Men det kanske inte är dom vi borde störta?

Vi kanske skall ta kontakt med typ tv4 och be om att dom fixar ett register typ NIX till Unilever?

Så registrerar sig alla där som inte tror på dom och inte vill se deras reklan i tv rutan. Man får ju betala lite för det dock men det är det ju värt. Då när unilever dyker upp kommer istället en svart ruta med Grattis du är med i Nix till Unilever registret :P

savonit
0

HEHE kul Diabeter typ 0 den är ny va :D

missaz
0

kitabu; mycket bra gjort att ringa unilever om detta, jag har själv undrat hur de tänkt att man ska kontrollera om man verkligen sänkt kolesterolet eller ej! Dålig reklam på mer än ett sätt! Den med högar av nötter och avocado samt en gigantisk rå lax i en macka är helt värdelös den med och inte alls speciellt rolig.

ingrid-in-sweden
0

Ja diabetiker typ 0 - vad annars kan man välan kalla en symptomfri f d diabetiker?

kitabu
0

Uttryckeet diabetiker typ 0 har jag använt sedan våren 2007 om jag inte misstar mig.

Andra får gärna använda samma beteckning.

Det innebär att man med lågkolhydratkost, LCHF, blir symptomfri diabetiker. Dvs det syns inte på olika lab-värden att man är diabetiker. Men att man troligen får diabetessymptom, dvs högre blodsockervärden om man äter mer kolhydrater än kroppen tål.

min historia finns bl a att läsa på

http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/anekdoter/kitabu

Helena Hesselmark