Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 16061 ggr
annapanna09
0

Svårt att hitta såser, dressingar mm utan socker?

Hej!

Jag är lchf-nybörjare och tror absolut på denna metod! Men.. jag har två små barn, jobbar heltid och känner att jag inte har tiden att fixa allt själv utan skulle behöva tips! Finns det några färdiga såser, dressingar mm som man kan köpa? Det mesta verkar ju innehålla socker och det är ju sånt man inte tänkt på förut men nu när jag kollar innehållsförteckningar så verkar det ju vara så…

Mvh

Anna

Zepp
0

Gör geggor av TY eller CF med lite olika kryddor, örter, vitlök o lite annat så blir det godare, billigare och nyttigare!

En sak som jag kan äta till det mesta är Tzatsiki.. altså gurkstavar i TY och vitlök.. är det fisk tar jag även i stenbitsrom!

Det tar cirka en minut att göra geggor!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sheena
0

Gegga är gott!! Tungan ute

Till fisk är det även jättegott med gegga på CF, lite citronsaft, salt och massor av hackad dill (finns ju färsk-fryst färdighackad dill i små perfekta paket i att ha i frysen).

Fluffigt aromsmör (orginalrecept finns nånstans på sajten) är perfekt om man vill ha nått enkelt men vill höja upp fetthalten. ORdentligt med smör mjukas upp micron (ej helt smält) blanda med TY eller CF, och valfri krydda. Vitlök och hackad persilja ät jätte gott. Funkar även att blanda i massor av paprikapulver och lite chili. Ätes antingen rumsvarmt/mjukt eller kylt i kylskåp så liknar det kryddsmör lite  konsistensen.

Perfekt att bara blanda nån av att de torkade kryddor man har i skåpen med CF så är det klart sen. Skrattande